Questions
Topics

Configuratie Eventsbooking

Tijdens het installatieproces genereert Events Booking standaard configuratiegegevens. U moet echter nog steeds alle configuratie-opties bekijken en deze indien nodig wijzigen om aan uw eigen vereisten te voldoen.

Ga naar Evenementenboeking => Configuratie om de configuratie te bekijken en te wijzigen.

Aangezien de meeste configuratie-opties heel gemakkelijk te begrijpen zijn, zullen we in de onderstaande sectie alleen de belangrijkste configuratie-opties uitleggen / bekijken. Als er andere opties zijn die hier niet worden genoemd en u het niet begrijpt, neem dan gerust contact met ons op voor ondersteuning. We zijn beschikbaar om u te helpen wanneer u maar wilt.

Om de betekenis van een configuratieoptie / parameter te zien, kun je de cursos over de naam / titel van die configuratieoptie bewegen

Configuratie van Twitter Bootstrap-versie Openen

Dit zijn vrij belangrijke instellingen in het boeken van evenementen en het hangt af van het frontend-framework waaruit uw sitesjabloon…

Dit zijn vrij belangrijke instellingen in het boeken van evenementen en het hangt af van het frontend-framework waaruit uw sitesjabloon is opgebouwd.

  • Laad bootstrap CSS in de front-end: dit moet worden ingesteld op Nee, tenzij je sitesjabloon is gebouwd op een frontend-framework dat niet wordt ondersteund door Events Booking (momenteel worden Twitter Bootstrap 2, Twitter Bootstrap 3, Twitter Bootstrap 4 en UIKIT3 ondersteund) .
  • Twitter bootstrap versie: Standaard Twitter Bootstrap versie 2 omdat de meeste Joomla sjablonen gebouwd zijn op Twitter Bootstrap 2). Als uw sitesjabloon is gebaseerd op Twitter Bootrap 3, Twitter Bootstrap 4 of UIKIT3, stelt u deze configuratieoptie in op de juiste waarde.
    • Als uw sitesjabloon is gebaseerd op twitter bootstrap versie 2, stel het dan in op Twitter Bootstrap versie 2.
    • Als uw sitesjabloon is gebaseerd op twitter bootstrap versie 3, stel deze dan in op Twitter Bootstrap versie 3.
    • Als uw sitesjabloon is gebaseerd op twitter bootstrap versie 4, stel het dan in op Twitter Bootstrap versie 4.
    • Als uw sitesjabloon is gebaseerd op UIKIT3 (bijvoorbeeld yotheme-sjablonen), stelt u deze in op UIKIT3
0 antwoorden32 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Basisinstellingen

4 Basisinstellingen

Algemene instellingen Openen

Wijs aangepaste velden toe aan categorieën in plaats van aan gebeurtenissen: Standaard kunt u met Gebeurtenissen boeken aangepaste velden toewijzen…
  • Wijs aangepaste velden toe aan categorieën in plaats van aan gebeurtenissen: Standaard kunt u met Gebeurtenissen boeken aangepaste velden toewijzen aan individuele gebeurtenissen. Als u deze configuratieoptie instelt op Ja, kunt u de categorie voor het aangepaste veld selecteren en hebben alle evenementen in dezelfde categorie dezelfde set aangepaste velden.
  • Van naam: de naam van de afzender die wordt gebruikt om e-mails in het systeem te verzenden (naar admin en registranten). Als u het leeg laat, wordt de Van-naam gebruikt die is ingesteld in de algemene configuratie van uw site.
  • Van e-mail: de afzender-e-mail gebruikt om e-mails in het systeem te verzenden (naar admin en registranten). Als u het leeg laat, wordt de Van e-mail gebruikt die is ingesteld in Algemene configuratie van uw site.
  • Meldings-e-mails: de e-mails die u wilt ontvangen wanneer iemand zich op uw site voor een evenement registreert. Als u meerdere e-mails wilt gebruiken, scheidt u deze e-mails door comman. Bijvoorbeeld: paypal @ joomdonation.com, account @ joomdonation.com.
  • Captcha-bescherming inschakelen: Als u Captcha wilt gebruiken bij het boeken van evenementen om spam te voorkomen, moet u deze configuratie-optie instellen op Ja. Aangezien Membership Pro Joomla core captcha gebruikt, moet je naast het instellen van deze configuratieoptie op Ja, ook de Joomla core re-captcha plug-in configureren. Zie https://docs.joomla.org/How_do_you_use_Recaptcha_in_Joomla%3F voor instructies.
  • Activeer couponfunctie: Als u coupons instelt in Evenementenboeking en u wilt dat registranten couponcode invoeren op het registratieformulier om korting te krijgen voor hun registratie, stel deze configuratie-optie dan in op Ja.
  • Gebruikersregistratie integratie: Indien ingesteld op Ja, wanneer registranten zich registreren voor een evenement, zal Events Booking hen in staat stellen een gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren om zich te registreren voor een account op uw Joomla-site.
  • Winkelwagen activeren: Als u wilt dat uw registranten zich binnen één keer afrekenen voor verschillende evenementen kunnen registreren, stelt u deze configuratie-optie in op Ja. Als u deze functie inschakelt, zorg er dan voor dat u de plug-in voor het bijwerken van de winkelwagen publiceert. Opmerking: wanneer u deze functie inschakelt, wordt de optie Individueel + Groepsregistratie verwijderd en werkt het systeem ongeveer als een winkelwagentje.
  • Activeer stortingsfunctie: indien ingesteld op Ja, kunt u een stortingsbedrag instellen voor elke gebeurtenis (percentage of vast bedrag). Wanneer gebruikers zich registreren voor het evenement, kunnen ze ervoor kiezen om het volledige bedrag te betalen of het aanbetalingsbedrag. Als ze alleen het aanbetalingsbedrag betalen, betaal dan het resterende bedrag wanneer ze het evenement bijwonen.
  • Voorkom dubbele registratie: indien ingesteld op Ja, mag een gebruiker zich niet tweemaal voor hetzelfde evenement registreren.
  • Activeer terugkerende evenementen: Met Evenementenboeking kunt u dagelijkse, wekelijkse, maandelijkse, jaarlijkse terugkerende evenementen maken. Deze functie is echter standaard uitgeschakeld. Als u terugkerende evenementen wilt maken, stelt u deze configuratieoptie in op Ja.
0 antwoorden32 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Factuurinstellingen Openen

Factuurfunctie activeren: Als u betaalde evenementen heeft en u een factuur-pdf naar uw registranten wilt sturen nadat ze zich hebben…
  • Factuurfunctie activeren: Als u betaalde evenementen heeft en u een factuur-pdf naar uw registranten wilt sturen nadat ze zich hebben geregistreerd en de betaling voor het abonnement hebben voltooid, stelt u deze configuratieoptie in op Ja.
  • Factuur naar registranten sturen: stel deze configuratieoptie in op Ja als u wilt dat het systeem een ​​pdf-factuur naar registranten stuurt in de bevestigingsmail die ze hebben ontvangen na registratie voor uw evenement. Als u Nee instelt, hebben registranten toegang tot de registratiegeschiedenispagina om de factuur te downloaden. Deze configuratieoptie moet worden ingesteld op Ja als u de factuurfunctie gebruikt.
  • Stuur een kopie van de factuur naar beheerders: Als u een kopie van de pdf-factuur wilt ontvangen die naar registranten is gestuurd (voor beheerdoeleinden), stelt u deze configuratieoptie in op Ja.
  • Startnummer factuur: Als u wilt dat het factuurnummer in het systeem begint met een bepaald nummer (in plaats van met 1), kunt u dat nummer invoeren in deze configuratieoptie.
  • Factuurformaat: Events Booking genereert het standaard basisfactuurformaat wanneer u de extensie voor het eerst installeert. U moet het factuurformaat herzien en wijzigen om aan uw behoefte te voldoen (u moet in ieder geval het factuurlogo wijzigen)
  • Factuurformaat (winkelwagentje geactiveerd): als u de winkelwagenfunctie gebruikt, wijzig dan de factuurlay-out in deze configuratieoptie in plaats van de configuratieoptie Factuurformaat
0 antwoorden30 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Gebeurtenissen aangepaste velden Openen

Met Events Booking kunt u aangepaste velden maken om indien nodig meer informatie over het evenement weer te geven (naast…

Met Events Booking kunt u aangepaste velden maken om indien nodig meer informatie over het evenement weer te geven (naast basisinformatie zoals titel, datum van het evenement, locatie, beschrijving ...). Als u bijvoorbeeld een evenement maakt dat verschillende prijzen heeft voor verschillende soorten registranten (volwassene, kinderen ...), wilt u misschien aangepaste velden maken om deze prijs weer te geven op de evenementenlijst en de evenementdetailpagina. Als dit het geval is, kunt u de onderstaande stappen volgen om het in te stellen:

  • Extra informatieWijzig de benodigde instellingen in Configuratie van evenementenboeking. Ga naar het boeken van evenementen => Configuratie:
    • Stel de configuratieoptie Event Custom Field in op Ja
    • Bij het boeken van evenementen worden deze aangepaste velden standaard alleen weergegeven op de evenementdetailpagina. Als u deze aangepaste velden op de lijstpagina met gebeurtenissen wilt weergeven, kijk dan naar het tabblad Thema's, zoek en stel de configuratieoptie Aangepaste gebeurtenisvelden weergeven in categorieweergave in op Ja
  • Open het bestand componenten / com_eventbooking / fields.xml, definieer aangepaste velden die u wilt (de aangepaste velden moeten in dit geval worden gedefinieerd via een XML-bestand). Er zijn standaard twee aangepaste velden gedefinieerd: een aangepast tekstvakveld en een aangepast tekstvakveld. U kunt vergelijkbare aangepaste velden in de velden definiëren. De lijst met ondersteunde aangepaste veldtypen is te vinden op http://docs.joomla.org/Standard_form_field_types. Voor uw behoefte denk ik dat u alleen de volgende veldtypen hoeft te gebruiken:
  • Wanneer u nu een evenement toevoegt / bewerkt, ziet u een nieuw tabblad met de naam Extra informatie. U kunt waarde invoeren voor de aangepaste velden die u op dit tabblad hebt gemaakt en deze informatie wordt weergegeven in de frontend (op de categoriepagina en de pagina met evenementdetails) wanneer gebruikers naar evenementen bladeren.
  • Standaard worden alle aangepaste velden die u voor het evenement hebt gemaakt, weergegeven op de evenementenlijst en de evenementdetailpagina. Als u aangepaste velden op basis van toegangsniveau wilt weergeven, kunt u een toegangsattribuut aan elk veld toevoegen met de syntaxis access = "ID_OF_JOOMLA_ACCESS_LEVEL". Bijvoorbeeld access = "1" zal de velden zichtbaar maken voor iedereen (Openbaar), access = "2" zal het veld zichtbaar maken voor iedereen met een geregistreerd toegangsniveau, access = "3" zal het veld zichtbaar maken voor iedereen heeft Special access level, access = "6" zal het veld zichtbaar maken voor iedereen die Super Users toegangsniveau heeft (je hebt toegang tot Gebruikers -> Toegangsniveaus om alle beschikbare toegangsniveaus op je site te zien).
0 antwoorden31 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Categorieën Openen

Met Events Booking kunt u uw evenementen organiseren in oneindige categorieën en subcategorieën (geneste categorieën). Op een typisch evenementregistratiesysteem heb…

Met Events Booking kunt u uw evenementen organiseren in oneindige categorieën en subcategorieën (geneste categorieën). Op een typisch evenementregistratiesysteem heb je verschillende categorieën om je evenementen te organiseren.

Er zijn drie verschillende manieren om toegang te krijgen tot de beheerpagina voor categorieën:

  • Toegang tot het boeken van evenementen -> Categorieën.
  • Toegang tot het boekingsdashboard van Evets en klik vervolgens op het pictogram Categorieën.
  • Op alle pagina's in het boeken van evenementen, toegang tot Setup => Categorieën.

Voeg een nieuwe categorie toe

Druk op de knop Nieuw in de werkbalk om een nieuwe categorie te maken. Er wordt een formulier weergegeven waarmee u informatie over de categorie kunt invoeren:

 

Name

Name (title) of the category. The name will be displayed to end-users.

Alias

Alias will be used to generate the URL link to the category (and events belong to that category). If you unsure what to enter, simply leaves it empty and the system will generate the alias based on the name of category.

Parent

Select parent of this category. Set it to Select Category and it will become top level category.

Image

Choose image for the category. The image you select here will be displayed on categories list and category detail page.

Layout

Select the layout you want to use to display events from this category. At the moment, there are 4 layout types supported: Default Layout, Table Layout, Calendar Layout, Timeline Layout

Color

If you select a color here, all events of this category will be displayed in calendar using this selected color.

Background color

If you select a color here, all events of this category will be displayed in calendar with this background color.

Keywords

An optional comma-separated list of keywords and/or phrases to be used in the HTML output.

Meta Description

An optional paragraph to be used as the description of the page in the HTML output. This will generally display in the results of search engines.

Access Level

Choose the access level which you want to be able to to access to this category (usually Public). By choosing an access level, only users has this access level can access/see the category.

Submit Event Access Level

Choose the access level which you want to be able to to submit events to this category. Useful when you only want to to allow users to submit events to certain categories from frontend of your site.

Description

Description of the category. Category description will be used to display on categories list page.

0 antwoorden26 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Locaties Openen

Locatie is de plaats waar uw registranten uw evenement komen bijwonen. Als u een locatie aanmaakt en die locatie voor…

Locatie is de plaats waar uw registranten uw evenement komen bijwonen. Als u een locatie aanmaakt en die locatie voor het evenement selecteert, wordt de locatiegegevens weergegeven op de evenementdatum en de evenementdetailpagina. Gebruikers kunnen ook detailinformatie van die locatie op een Google-kaart bekijken.

locatiesOm toegang te krijgen tot de pagina Locatiesbeheer, zijn er drie manieren:

  • Toegang tot componenten => Evenementenboeking => Locaties.
  • Toegang tot het Membership Pro Dashboard en klik vervolgens op het pictogram Locaties.

Op alle pagina’s in Membership Pro, toegang tot Setup => Locations

locatiesNieuwe locatie toevoegen

Druk in het scherm Locatiebeheer op de knop Nieuw in de werkbalk om een nieuwe locatie toe te voegen. Je krijgt het volgende scherm te zien:

 

0 antwoorden30 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Aangepaste velden

Aangepaste velden zijn de velden die worden weergegeven bij de registratie om informatie over registranten te verzamelen wanneer ze zich aanmelden voor uw evenementen.

Wanneer u Events Booking voor het eerst installeert, worden de volgende aangepaste velden (die kernvelden worden genoemd) standaard gegenereerd: Voornaam, Achternaam, Organisatie, Adres, Adres2, Stad, Staat, Postcode, Land, Telefoon, Fax, E-mail , Commentaar

Er zijn 3 verschillende manieren om toegang te krijgen tot de beheerpagina voor aangepaste velden:

  • Toegang tot componenten => Gebeurtenissen boeken => Aangepaste velden.
  • Toegang tot het dashboard voor het boeken van evenementen en klik vervolgens op het pictogram Aangepaste velden.
  • Op alle pagina's in Gebeurtenisboeking, toegang tot Instellingen => Aangepaste velden.

Aangezien aangepaste velden worden weergegeven op het registratieformulier, moet u gewoonlijk de volgende taken uitvoeren met betrekking tot aangepaste velden:

  • Verander de titel van het veld. Bewerk in dat geval gewoon het aangepaste veld, verander de titel om aan uw behoefte te voldoen en sla het op.
  • Toon / verberg enkele van de bestaande aangepaste velden op het inschrijvingsformulier. In dat geval hoeft u alleen maar het gewenste veld te publiceren of de publicatie ervan ongedaan te maken.
  • Zorg ervoor dat sommige velden verplicht / optioneel worden. Als dit het geval is, bewerkt u gewoon het aangepaste veld, stelt u eigenschap vereist in op Ja / Nee.
  • Voeg nieuwe aangepaste velden toe. Druk in dat geval op de knop Nieuw in de werkbalk om een nieuw veld toe te voegen.
  • Wijzig de volgorde van de aangepaste velden. In dat geval sleept u het veld gewoon naar de gewenste positie (hetzelfde met Joomla core).

Ondersteunende veldtypen Openen

Op dit moment ondersteunt Evenementenboeking de volgende typen aangepaste velden: Tekstvak Textarea Lijst: dit veldtype genereert een vervolgkeuzelijst (enkele of…

Op dit moment ondersteunt Evenementenboeking de volgende typen aangepaste velden:

  1. Tekstvak
  2. Textarea
  3. Lijst: dit veldtype genereert een vervolgkeuzelijst (enkele of meervoudige selectie). Stel Meerdere eigenschappen in op Ja om het meervoudige selectie te maken
  4. Chekboxes
  5. Radio
  6. Datum: Met een kalender kunt u een datum selecteren
  7. Kop: geef de titel van het veld weer als koptekst op het inschrijvingsformulier
  8. Bericht: geef een tekstbericht weer op het inschrijvingsformulier. Het bericht dat u wilt weergeven, moet worden ingevoerd in Beschrijving van het aangepaste veld
  9. Bestand: abonnees toestaan ​​bestanden te uploaden terwijl ze zich abonneren op een abonnement. De bestandstypen die abonnees kunnen uploaden, worden beheerd in de configuratieoptie Toegestane bestandstypen.
  10. Landen: lijst met gepubliceerde landen weergeven in een enkele vervolgkeuzelijst
  11. Staten: lijst met staten van het geselecteerde land weergeven. Wanneer abonnees een nieuw land selecteren in de vervolgkeuzelijst met landen, wordt de lijst met staten in dit veld ook automatisch bijgewerkt
  12. SQL: Geef een keuzemenu weer. De opties in deze vervolgkeuzelijst worden geretourneerd door een SQL-opdracht. Houd er rekening mee dat:
    • De SQL-opdracht moet worden ingevoerd in de eigenschap Default Values ​​van het veld
    • De SQL-opdracht moet twee kolommen retourneren: waarde en tekst
    • Voorbeeld SQL-opdracht die u kunt gebruiken: SELECT naam AS waarde, naam AS tekst FROM #__eb_countries WAAR gepubliceerd = 1 ORDER BY naam

Op dit moment staan we slechts één landveld en één staatveld toe op het formulier zodat het kan samenwerken (wanneer het land wordt gewijzigd, wordt de statenlijst ook gewijzigd / bijgewerkt). In het geval dat u geen landveld in het formulier heeft, maar nog steeds een staatveld, krijgt het staatveld een lijst met staten van Standaardland die u selecteert in de configuratie van evenementenboeking.

0 antwoorden28 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Aangepast veldtype toevoegen Openen

Druk vanuit het beheerscherm voor aangepaste velden op de knop Nieuw in de werkbalk om een ​​nieuw aangepast veld toe…

Druk vanuit het beheerscherm voor aangepaste velden op de knop Nieuw in de werkbalk om een ​​nieuw aangepast veld toe te voegen. Bij het instellen van aangepaste velden, moet de volgende informatie worden ingevoerd:

Algemene informatie

  1. Gebeurtenis: Selecteer de gebeurtenis (sen) waaraan dit aangepaste veld zal worden toegewezen. U kunt Alle evenementen, één evenement of meerdere evenementen selecteren (gebruik Ctrl + klik om meerdere evenementen te selecteren)
  2. Naam: de naam van het aangepaste veld. Gebruik alleen het volgende teken voor de veldnaam: a-z, A-Z, 0-9. Geen spatie, geen speciale tekens in de veldnaam.
  3. Titel: de weergavetitel van het veld.
  4. Veldtype: Kies het type veld.
  5. Beschrijving: voor de meeste veldtypen wordt de beschrijving weergegeven wanneer gebruikers de muisaanwijzer op de titel van het veld plaatsen. Voor het veldtype Bericht wordt de beschrijving weergegeven als een bericht op het registratieformulier.
  6. Vereist: indien ingesteld op Ja, moeten gebruikers een waarde invoeren (of een optie selecteren) voor het veld. Als het op Nee staat, is het veld optioneel
  7. Standaardwaarden: De standaardwaarde van het veld wordt gebruikt om het veld automatisch in te vullen wanneer het abonnementsformulier voor het eerst aan de abonnee wordt getoond. Voor aangepaste veldtypen Lijst (meervoudige selectie), selectievakjes, moet elke standaard geselecteerde optie op een aparte regel worden ingevoerd.
  8. Gegevenstype-validatie: wordt meestal gebruikt voor het aangepaste veldtype Tekst. Het dwingt registranten om gegevens voor het veld in een vereist formaat in te voeren. Als u een optie in deze eigenschap selecteert, worden de bijbehorende validatieregels gegenereerd.
  9. Validatieregels: dit wordt meestal gebruikt voor het aangepaste veldtype Tekst en het wordt automatisch gegenereerd wanneer gebruikers Gegevenstype-validatie van het veld selecteren (hierboven vermeld). De extensie gebruikt JQuery Validation Engine om gegevens te valideren die gebruikers invoeren op het inschrijvingsformulier, dus als u volledig wilt profiteren van deze validatie-engine, lees dan de documentatie op http://posabsolute.github.io/jQuery-Validation-Engine/ om bekijk alle krachtige validatieregels die u kunt gebruiken om gegevens van de aangepaste velden te valideren.
  10. Tariefveld: Stel in op Ja als dit een aangepast tariefveld is. Vervolgens wordt de waarde die de registranten voor dit veld invullen / selecteren berekend, de extra vergoeding (naast de prijs van het evenement) die registranten moeten betalen voor hun registratie.
  11. Tariefformule: u kunt [FIELD_VALUE] en de wiskundige operator: +, -, *, / gebruiken om het tarief voor dit veld te berekenen. Het wordt meestal gebruikt voor het veldtype tekstvak. U kunt andere aangepaste velden gebruiken in de vergoedingsformule met de syntaxis [NAME_OF_CUSTOM_FIELD_IN_UPPERCASE]
  12. Lijst (enkele en meervoudige selectie), radio, selectievakjes specifieke instellingen

De onderstaande instellingen worden alleen weergegeven (en nodig om in te stellen) voor aangepaste velden voor enkelvoudige en meervoudige selectie, radio en selectievakjes

  1. Waarden: de lijst met beschikbare opties voor registranten om te selecteren. Elke optie moet op een aparte regel worden weergegeven.
  2. Tariefwaarden: de tariefwaarden die overeenkomen met de bovenstaande opties. Elke vergoedingswaarde moet een float-nummer zijn en moet op een aparte regel worden ingevoerd. Er is een toewijzing van 1-1 tussen de optie en de prijswaarde. Dit hoeft alleen te worden ingevoerd als Fee Field is ingesteld op Yes
0 antwoorden32 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Beeldscherm instellingen Openen

De onderstaande instellingen worden gebruikt om te bepalen hoe het veld in het systeem wordt weergegeven Meerdere: alleen gebruiken voor…

De onderstaande instellingen worden gebruikt om te bepalen hoe het veld in het systeem wordt weergegeven

  1. Meerdere: alleen gebruiken voor aangepast veld Lijst. Als u wilt dat de vervolgkeuzelijst voor meervoudige selectie bestaat, stelt u dit in op Ja. Stel het anders in op Nee en het wordt een enkele vervolgkeuzelijst
  2. Css-klasse: als u een css-klasse voor dit aangepaste veld wilt toepassen zodat u deze kunt opmaken, voegt u de css-klasse toe aan die eigenschap.
  3. Extra: alle andere html-attributen die u aan het veld wilt toevoegen. De meest populaire gebruikscase is dat als u wilt dat een aangepast tekstvakveld alleen kan worden gelezen, u alleen-lezen in deze eigenschap kunt invoeren
  4. Alleen weergeven voor eerste groepslid: deze instelling heeft alleen invloed op groepsregistratie. Indien ingesteld op Ja en dit veld wordt weergegeven op het formulier van groepsleden, wordt het alleen weergegeven voor het eerste groepslid, niet voor de volgende leden (van tweede leden).
  5. Alleen vereist voor eerste groepslid: deze instelling heeft alleen invloed op groepsregistratie. Indien ingesteld op Ja en dit veld wordt getoond op het groepsledenformulier, is het alleen vereist voor het eerste groepslid en is het optioneel voor de volgende leden (van tweede leden).
0 antwoorden26 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Eigenschap 'Weergeven in' Openen

Wanneer u een aangepast veld toevoegt / bewerkt, is er een belangrijke eigenschap genaamd Weergeven in. Het bepaalt op welk…

Wanneer u een aangepast veld toevoegt / bewerkt, is er een belangrijke eigenschap genaamd Weergeven in. Het bepaalt op welk formulier / welke stap in het registratieproces het aangepaste veld wordt weergegeven. Als u de winkelwagenfunctie gebruikt, hoeft u zich geen zorgen te maken over deze eigenschap (stel deze gewoon in op ALLE - standaardwaarde). Als u echter de optie Individuele / Groepsregistratie gebruikt, moet u de betekenis van alle opties van deze eigenschap begrijpen:

  1. ALLES: dit aangepaste veld wordt weergegeven bij alle registratiestappen.
  2. Factuurformulier voor individuele registratie: dit aangepaste veld wordt alleen weergegeven op het individuele registratieformulier (wanneer registranten op de knop Registreren (individueel) klikken)
  3. Groepsfacturering: dit aangepaste veld wordt alleen weergegeven op Bi lling Informatiestap bij groepsregistratie.
  4. Factuurformulier voor zowel individuele als groepsregistratie: dit aangepaste veld wordt weergegeven op het individuele registratieformulier en in de stap Factureringsinformatie bij groepsregistratie.
  5. Groepslidformulier: dit aangepaste veld wordt alleen weergegeven in de stap Ledeninformatie over groepsregistratie om het verzamelen van groepsledengegevens mogelijk te maken.
  6. Zowel het groepslidformulier als het individuele factureringsformulier: dit aangepaste veld wordt weergegeven op het individuele registratieformulier en in de stap Ledeninformatie over de groepsregistratie.
0 antwoorden29 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Afhankelijkheids instellingen Openen

Soms wilt u dat wanneer registranten bepaalde opties selecteren (uit lijst, selectievakjes, aangepaste radiovelden), er extra velden worden getoond /…

Soms wilt u dat wanneer registranten bepaalde opties selecteren (uit lijst, selectievakjes, aangepaste radiovelden), er extra velden worden getoond / verborgen om aanvullende informatie in te voeren. Als dat het geval is, moet u deze functie voor voorwaardelijke aangepaste velden gebruiken

  1. Afhankelijk van veld: Selecteer het veld (dat we hoofdveld noemen) waarvan dit aangepaste veldafhankelijk is. In deze vervolgkeuzelijst toont het systeem de gepubliceerde lijst, selectievakjes en aangepaste radio-velden die u in het systeem hebt gemaakt. Wanneer u een veld uit deze vervolgkeuzelijst selecteert, wordt het aangepaste veld dat wordt toegevoegd / bewerkt, alleen weergegeven als bepaalde waarden van het hoofdveld zijn aangevinkt / geselecteerd.
  2. Afhankelijk van opties: Vink de opties aan waarvan u wilt dat dit veld wordt weergegeven wanneer abonnees een optie selecteren uit het hoofdveld.

Laten we een voorbeeld nemen om het voor u gemakkelijker te maken de concentratie te begrijpen. Op het registratieformulier heeft u:

  1. Afhankelijkheids instellingenEen aangepast veld met de naam Programmeertalen, waarmee abonnees de programmeertaal kunnen kiezen die ze kunnen gebruiken. Het heeft 3 waarden: PHP, HTML, CSS
  2. U wilt dat wanneer registranten een programmeertaal selecteren, er een extra tekstveld is om meer informatie te verzamelen (versie van de programmeertaal - het is geen goed voorbeeld) over de programmeertalen die hij kan gebruiken. In dit geval maakt u 3 extra tekstvelden aan:
    • PHP-versie: voor dit veld stelt u Afhankelijk van veld in op Programmeertalen. En in de afhankelijk van opties selecteert u PHP
    • HTML-versie: voor dit veld stelt u Afhankelijk van veld in op Programmeertalen. En in de afhankelijk van opties selecteert u HTML
    • CSS-versie: voor dit veld stelt u Afhankelijk van veld in op Programmeertalen. En in de afhankelijk van opties selecteert u CSS
  3. Nu, wanneer registranten toegang hebben tot het registratieformulier:
    • Als ze het PHP-selectievakje aanvinken, wordt het veld PHP-versie weergegeven. Als ze deze optie uitzetten, wordt het veld verborgen.
    • Als ze het selectievakje HTML aanvinken, wordt het veld HTML-versie weergegeven. Als ze deze optie uitzetten, wordt het veld verborgen.
    • Als ze het CSS-selectievakje aanvinken, wordt het veld CSS-versie weergegeven. Als ze deze optie uitzetten, wordt het veld verborgen.

Bekijk de afbeelding om de instellingen te begrijpen en hopelijk krijgt u een idee over hoe het werkt en kunt u nu de functie voorwaardelijke aangepaste velden gebruiken in het boeken van evenementen. Als dit niet het geval is, plaats dan een vraag op het forum en ik zal u graag helpen met een voorbeeld van een setup voor uw systeem:

0 antwoorden28 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Aangepaste kosten veld Openen

Custom Fee Fields is een krachtige functie bij het boeken van evenementen. Hiermee kunt u uw registranten extra kosten in…

Custom Fee Fields is een krachtige functie bij het boeken van evenementen. Hiermee kunt u uw registranten extra kosten in rekening brengen (naast de prijs van het evenement), afhankelijk van de waarde (n) die ze invoeren / selecteren in een veld op het registratieformulier. Als u de functie voor aangepaste kostenvelden gebruikt, moet u rekening houden met de volgende regels:

  1. Aangepaste kosten veldAlleen de aangepaste velden waarvan de eigenschap Tariefveld is ingesteld op Ja, worden gebruikt om de kosten voor het abonnement te berekenen.
  2. Custom Fee Fields werkt alleen voor de volgende custom field types: List (Single + Multiple Select), Checkboxes, Radio en Textbox.
  3. Op een registratieformulier kunnen er meerdere aangepaste vergoedingsvelden zijn. TOTAAL BEDRAG DAT GEBRUIKER MOET BETALEN = BASISREGISTRATIEBEDRAG + SOM VAN ALLE VERGOEDINGSVELDEN.

Radiolijst + enkel dropdown aangepast veldtype

Stel dat u een aangepast veld maakt waarmee registranten het lidmaatschapstype op uw site kunnen kiezen. U maakt dus een aangepast veld met de volgende parameters:

  1. Waarden: Basislid (gratis), Zilverlid (+ 10 $), Gouden lid (+ 20 $). Elk item op één regel.
  2. Standaardwaarden: Zilverlid (+ 10 $).
  3. Tariefwaarden: 0, 10, 20. Elk item op één regel.
  4. Veldtype: Radiolijst.
  5. Fee Field: moet worden ingesteld op Ja

Aan de voorkant toont het systeem een aangepast radioveld met 3 opties: Basislid (gratis), Zilverlid (+ 10 $), Gouden lid (+ 20 $)

0 antwoorden29 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Tekstvak aangepast veldtype Openen

Stel dat u een tekstveld met de naam Donatie wilt maken zodat registranten extra donaties voor u kunnen doen (naast…

Stel dat u een tekstveld met de naam Donatie wilt maken zodat registranten extra donaties voor u kunnen doen (naast het betalen van hun registratiekosten). U kunt vervolgens een nieuw aangepast veld maken met de volgende instelling:

  • Naam: eb_donation_amount
  • Titel: Donatiebedrag
  • Veldtype: tekst
  • Tariefformule: [FIELD_VALUE]
  • Fee Fied: Ja.

Nu wordt elke waarde die registranten in dit veld invullen, toegevoegd aan de totale registratievergoeding die registranten moeten betalen. Als ze bijvoorbeeld 10 invoeren, wordt 10 $ toegevoegd aan de totale registratiekosten, als ze 20 invoeren, wordt 20 $ toegevoegd aan de totale registratiekosten enzovoort. Zoals u kunt zien, wordt [FIELD_VALUE] vervangen door de waarde die gebruikers hebben ingevoerd in het veld voor het berekenen van de vergoeding in Tariefformule.

0 antwoorden28 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Vergoedingsformule Openen

Fee-formule is een beetje moeilijk te begrijpen. Als u het echter eenmaal hebt, zult u zien dat het zeer krachtig…

Fee-formule is een beetje moeilijk te begrijpen. Als u het echter eenmaal hebt, zult u zien dat het zeer krachtig is voor het berekenen van vergoedingen.

  1. U kunt * wiskundige operatoren: +, -, / ** gebruiken in de vergoedingsformule.
  2. Wanneer u de tag [FIELD_VALUE] gebruikt in de vergoedingsformule, wordt deze vervangen door de werkelijke vergoeding die aan dat veld is gekoppeld voor het berekenen van kosten:
  3. Als het veld een aangepast tekstveld is, wordt [FIELD_VALUE] vervangen door de waarde die abonnees in het tekstvak invoeren.
  4. Als het veld een enkel selectieveld is (Radio, Single Select-box), wordt [FIELD_VALUE] vervangen door het bedrag dat overeenkomt met de waarde die abonnees voor het veld selecteren.
  5. Als het veld een meervoudig selectieveld is (selectievakjes, meervoudige selectie), wordt [FIELD_VALUE] vervangen door de totale kosten van alle opties die gebruikers voor dat veld selecteren.
  6. U kunt ook een aangepast tarief gebruiken in het vergoedingsformulier met de syntaxis: [NAME_OF_CUSTOM_FIELD_IN_UPPERCASE]. Als u bijvoorbeeld een aangepast tekstvak hebt met de naam eb_quantity waarmee gebruikers het aantal items kunnen invoeren dat ze willen kopen, kunt u de tag [EB_QUANTITY] gebruiken in de vergoedingsformule van eventuele aangepaste velden. Houd er rekening mee dat wanneer u een aangepast veld gebruikt in de vergoedingsformule, dit zal worden vervangen door een waarde die dezelfde regels gebruikt met de bovenstaande tag [FIELD_VALUE].
0 antwoorden26 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Aangepaste veldhoeveelheid Openen

Dit is een andere leuke en krachtige functie van een aangepast veld in het boeken van evenementen. Hiermee kunt u…

Dit is een andere leuke en krachtige functie van een aangepast veld in het boeken van evenementen. Hiermee kunt u het aantal registranten beperken, bepaalde opties selecteren in een aangepast veld (Radio, Selectievakje, Selecteren, Meerdere selecteren)

U maakt bijvoorbeeld een evenement met een capaciteit van 16 (slechts 16 registranten kunnen zich voor het evenement registreren). In totaal 16 registranten, wilt u slechts 8 reuen en 8 vrouwen toestaan ​​zich te registreren.

Om dat te doen, kunt u een aangepast veld maken met de naam Geslacht waarmee u het geslacht van de registrant kunt kiezen wanneer gebruikers zich registreren voor het evenement:

  1. Veldtype: Radio
  2. Naam: eb_gender
  3. Titel: Geslacht
  4. Waarden: mannen, vrouwen (elke waarde op één regel)
  5. Hoeveelheidsveld: stel in op Ja
  6. Hoeveelheid Waarden: 8, 8. Elke waarde op één regel. Let op de toewijzing 1-1 tussen de opties in de eigenschap Waarden en de opties in de eigenschap Hoeveelheidwaarden van het aangepaste veld

Met de bovenstaande instellingen zullen er maximaal 8 registranten zijn die de optie Man kunnen kiezen voor het veld Geslacht. Hetzelfde voor de vrouwelijke optie

Met een hoeveelheidveld, wanneer nummerregistranten een optie selecteren en de limiet bereiken (gedefinieerd in het veld Hoeveelheidswaarden), zal die optie niet meer beschikbaar zijn voor andere registranten om te kiezen. Als er geen andere opties beschikbaar zijn (omdat alle opties de limiet hebben bereikt), schakelt Evenementenboeking de registratie voor het evenement uit.

0 antwoorden28 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Veldgegevens validere - clientzijde Openen

Gebeurtenissenboekingen gebruiken jQuery Validation Engine voor validatie aan de clientzijde. Als u validatieregels voor een veld instelt, zal de engine,…

Gebeurtenissenboekingen gebruiken jQuery Validation Engine voor validatie aan de clientzijde. Als u validatieregels voor een veld instelt, zal de engine, zodra u gegevens voor dat veld invoert, de gegevens valideren die u hebt ingevoerd met de geconfigureerde regels en als deze niet geldig zijn, wordt er een foutbericht weergegeven om u op de hoogte te stellen van de fout en corrigeer het.

Field Value DataAls u gegevens van een aangepast veld wilt valideren met behulp van dit aangepaste veld, gaat u naar Gebeurtenissenboeking -> Aangepaste velden, klikt u op een aangepast veld om te bewerken, voert u de regels in die u wilt gebruiken bij de instelling Validatieregels van dat aangepaste veld. Bijvoorbeeld:

  1. validate [required, custom [email]] maakt het veld verplicht en moet een geldig e-mailadres zijn
  2. validate [required, custom [integer], min [10]] maakt het veld verplicht en moet een geheel getal zijn dat kleiner is dan 10
  3. Zie http://posabsolute.github.io/jQuery-Validation-Engine/#validators voor een lijst met validators die door deze bibliotheek worden ondersteund en gebruik degene die aan uw behoeften voldoet

Om u te helpen het gemakkelijker te configureren, probeert het systeem validatieregels automatisch in te vullen op basis van twee instellingen in aangepaste velden:

  1. Vereist: Als u Ja selecteert, zal Evenementenboeking automatisch valideren [vereist] invoegen in Validatieregels.
  2. Datumtype vailidation: Wanneer u een optie selecteert, zal het systeem de gerelateerde regels automatisch in validatieregels invoegen. Als u bijvoorbeeld Min integer selecteert, zal het systeem valideren [vereist, aangepast [geheel getal], min [-5]] invoegen, of vloek, u moet -5 wijzigen in de juiste waarde die u wilt.
0 antwoorden31 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Valideren veldgegevens - serverzijde Openen

Naast validatie aan de clientzijde, vanaf versie 3.5.0 van Events Booking, kunt u ook aangepaste velden valideren met validatie aan…

Naast validatie aan de clientzijde, vanaf versie 3.5.0 van Events Booking, kunt u ook aangepaste velden valideren met validatie aan de serverzijde (met behulp van PHP-code). U kunt zowel ingebouwde validators gebruiken als zelf aangepaste validators implementeren. Om validatie aan de serverzijde te gebruiken, kunt u het aangepaste veld bewerken en de regels invoeren die u wilt gebruiken in Servervalidatieregels

0 antwoorden27 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Ingebouwde validators Openen

We gebruiken de Valitron-validatiebibliotheek - de meest geweldige validatie-engine die ooit voor PHP is gemaakt voor het valideren van aangepaste…

We gebruiken de Valitron-validatiebibliotheek - de meest geweldige validatie-engine die ooit voor PHP is gemaakt voor het valideren van aangepaste veldgegevens in het boeken van evenementen. Zie https://github.com/vlucas/valitron#built-in-validation-rules voor een lijst met ondersteunde validators die u kunt gebruiken.

De syntaxis die u kunt invoeren in de servervalidatieregels is rule1 | rule2: param1, param2. Eigenlijk:

  1. U kunt veel regels toevoegen waarmee u gegevens wilt valideren voor de gearchiveerde. Elke regel moet worden gescheiden door | karakter
  2. U kunt parameters aan een regel toevoegen door het volgende toe te voegen: teken na regelnaam, lijst met parameters gescheiden door komma's

Voorbeelden:

  1. min: 10: dwingt het veld om een ​​getal groter dan of gelijk aan 10 te zijn
  2. max: 10: dwingt het veld om een ​​getal kleiner dan of gelijk aan 10 te zijn
  3. lengte: 10: dwingt het veld om een ​​tekenreeks te zijn met exact 10 tekens
  4. lengthMin: 10: dwingt het veld om een ​​string te zijn met ten minste 10 karakters
  5. lengthMax: 10: dwingt het veld tot een string van maximaal 10 karakters
  6. lengthBetween: 5,15: dwingt het veld om een ​​string te zijn met minimum 5 karakters en maximum 15 karakters

Bouw aangepaste validators

Soms moet u een aangepaste validator bouwen om de aangepaste veldgegevens te valideren met behulp van de logica die u wilt. Om dat te doen:

  1. Maak een veld validator.php en upload het naar de map components / com_eventbooking / helper op uw site
  2. Bewerk dat bestand, voeg de code zoals hieronder toe aan het bestand:

Elke regel bevat een dergelijk codeblok met de volgende parameters:

  1. $ field: Naam van het veld waarop de regel wordt toegepast
  2. $ waarde: waarde van dat veld
  3. $ params: Array van parameters die gebruikers aan de regel hebben doorgegeven bij het instellen van de servervalidatieregels
0 antwoorden28 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Betalingsplug-ins

Wanneer registranten zich registreren voor uw evenementen en het evenement een betaald evenement is (prijs> 0), moeten registranten voor de registratie betalen om de registratieprijs te voltooien.

Om online betalingen van uw registranten te ontvangen, moet u Events Booking configureren om de gewenste betalingsplug-ins te gebruiken. Wanneer u Events Booking installeert, zijn er standaard 5 betalingsplug-ins geïnstalleerd: Paypal (Paypal-betalingsstandaard), Authorize.net (AIM), Eway, Worldpay en Offline Payment. Andere betalingsplug-ins zijn betaalde plug-ins en u moet deze afzonderlijk aanschaffen als u deze wilt gebruiken. Zie Betalingsplug-ins voor het boeken van evenementen voor een lijst met extra betalingsplug-ins die u kunt aanschaffen. Elk van deze aanvullende betalingsplug-ins kost u 24,99 $.

Er zijn 3 verschillende manieren om toegang te krijgen tot de beheerpagina van Payment Plugins:

  • Toegang tot componenten => Evenementenboeking => Betalingsplug-ins
  • Toegang tot het dashboard voor het boeken van evenementen en klik vervolgens op het pictogram Betalingsplug-ins.
  • Op alle pagina's in het boeken van evenementen, toegang tot het menu-item Payment Plugins

Verwijder ongebruikte betalingsplug-ins Openen

Het is zeer waarschijnlijk dat u niet alle 5 betalingsplug-ins gebruikt die uit de doos met Membership Pro worden geleverd,…

Het is zeer waarschijnlijk dat u niet alle 5 betalingsplug-ins gebruikt die uit de doos met Membership Pro worden geleverd, dus u zult de publicatie die u niet wilt gebruiken, moeten ongedaan maken. Er zijn twee manieren om de publicatie van een betalingsplug-in ongedaan te maken:

  1. Klik op het groene (gepubliceerd) pictogram in de kolom Gepubliceerd.
  2. Schakel het selectievakje naast de betalingsplug-in in en druk op de knop Publicatie ongedaan maken in de werkbalk.
0 antwoorden28 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Wijzig de titel van de betalingsplug-in Openen

Misschien wilt u de titel van de betalingsplug-in wijzigen om het voor uw eindgebruikers gemakkelijker te maken. U wilt bijvoorbeeld…

Misschien wilt u de titel van de betalingsplug-in wijzigen om het voor uw eindgebruikers gemakkelijker te maken. U wilt bijvoorbeeld de titel wijzigen van Authorize.net in Creditcard ....

Om de titel van de betalingsplug-in te wijzigen, klikt u op de betalingsplug-in om deze te bewerken, wijzigt u de titel om aan uw behoefte te voldoen en drukt u vervolgens op de knop Opslaan op de werkbalk om de wijziging toe te passen.

Als uw site een meertalige website is en u wilt dat de titel van de betalingsplug-in verandert, hangt af van de taal die de gebruiker in de frontend gebruikt, dan moet u enkele onderstaande stappen uitvoeren:

  • Gebruik een taalitem voor de titel van de betalingsplug-in. Verander bijvoorbeeld de titel in OS_PAYPAL in plaats van Paypal
  • Ga naar Evenementenboeking => Vertaling, druk op de knop Nieuw item in de werkbalk. Voer vervolgens een nieuw taalitem in voor de titel van de betaalmethode. Druk op opslaan
  • Vertaal het nieuwe taalitem dat u zojuist hebt gemaakt.
0 antwoorden29 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Pictogrammen gebruiken voor betalingsmethoden Openen

Bij het boeken van evenementen wordt standaard de titel van de betalingsmethoden weergegeven op het registratieformulier. Vanaf versie 2.12.0 kunt…

Bij het boeken van evenementen wordt standaard de titel van de betalingsmethoden weergegeven op het registratieformulier. Vanaf versie 2.12.0 kunt u ervoor kiezen om in plaats daarvan pictogrammen voor betalingsmethoden weer te geven. Bij het boeken van evenementen worden standaard veel pictogrammen voor betaalmethoden meegeleverd. Als u een betaalmethode gebruikt waarvoor geen pictogram beschikbaar is, haalt u het pictogram op (misschien van de betalingsgateway-website), uploadt u naar de map media / com_eventbooking / assets / images / paymentmethods om het beschikbaar te maken voor gebruik. Hieronder vindt u een lijst met standaard beschikbare pictogrammen:

  • png
  • gif
  • gif
  • png
  • beanstream-logo.jpg
  • jpg
  • gif
  • gif
  • gif
  • png
  • png
  • png
  • gif
  • png
  • gif
  • png
  • png
  • gif
  • png
  • jpg
  • png

Om het pictogram van de betalingsmethode weer te geven, klikt u op de betalingsplug-in die u wilt bewerken, voert u de naam van het betalingspictogrambestand in de Icon-parameter in (bijvoorbeeld os_paypal.png, os_authnet.gif, os_offline.png ...). Als de betalingsplug-in die je gebruikt nog geen Icon-parameter heeft, kijk dan in de map components / com_eventbooking / payments, zoek het xml-bestand van die betalingsplug-in (bijvoorbeeld os_ideal.xml, voeg de icon-parameter zoals hieronder toe aan de XML-bestand, dan ziet u de parameter beschikbaar

0 antwoorden28 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Standaard betalingsmethode instellen Openen

Wanneer het registratieformulier wordt weergegeven, wordt standaard de eerste betalingsplug-in geselecteerd. Dus als u een betalingsplug-in wilt selecteren, kunt u…

Wanneer het registratieformulier wordt weergegeven, wordt standaard de eerste betalingsplug-in geselecteerd. Dus als u een betalingsplug-in wilt selecteren, kunt u de volgorde van de betalingsplug-in wijzigen, zodat dit de eerste plug-in op de lijst wordt en deze standaard wordt geselecteerd.

0 antwoorden29 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Installeren van een betalinsgplug-in Openen

Soms moet u een betalingsplug-in gebruiken die niet standaard bij Membership Pro wordt geleverd. In dit geval moet u deze…

Soms moet u een betalingsplug-in gebruiken die niet standaard bij Membership Pro wordt geleverd. In dit geval moet u deze betalingsplug-ins mogelijk kopen op http://joomdonation.com/payment-plugins/events-booking-payment-plugins.html (als deze beschikbaar is) of deze zelf ontwikkelen (of iemand inhuren om het voor jou). Zodra u de betalingsplug-in heeft, moet u deze installeren. Volg de onderstaande stap om een ​​betalingsplug-in te installeren:

  1. Nieuwe betalings pluginGa naar Evenementenboeking -> Betalingsplug-ins
  2. Scroll naar de onderkant van de pagina.
  3. Klik op de knop Bestand kiezen om naar de betalingsplug-in te bladeren.
  4. Klik op de knop Installeren om de installatie te verwerken.
0 antwoorden29 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Coupons

Met Events Booking kunt u couponcodes maken om uw registranten korting te geven wanneer ze zich registreren voor evenementen op uw site.

Er zijn 3 verschillende manieren om toegang te krijgen tot de beheerpagina voor coupons:

  • Toegang tot componenten => Evenementen boeken => Coupons
  • Toegang tot het dashboard voor het boeken van evenementen en klik vervolgens op het pictogram Coupons.
  • Op alle pagina's in het boeken van evenementen, toegang tot het menu-item Coupons
5 Coupon

Voeg een nieuwe coupon toe Openen

Druk op de knop Nieuw om een nieuwe kortingsbon te maken Code: de code voor deze nieuwe coupon. Korting: voer…

Druk op de knop Nieuw om een nieuwe kortingsbon te maken

  1. Nieuwe couponCode: de code voor deze nieuwe coupon.
  2. Korting: voer de korting voor deze coupon in. De korting kan worden ingesteld op een vast bedrag (bijvoorbeeld 10 $) per procent (bijvoorbeeld 10% van de abonnementskosten).
  3. Evenement: Kies het evenement (en) waarvoor deze couponcode kan worden gebruikt. Kies Alle evenementen als u wilt dat deze couponcode voor alle evenementen kan worden gebruikt.
  4. Tijden: voer het aantal keren in dat deze couponcode kan worden gebruikt. Als u het leeg laat, kan de couponcode onbeperkt worden gebruikt.
  5. Geldig vanaf: als u een datum kiest, kan de couponcode alleen worden gebruikt vanaf de geselecteerde datum.
  6. Geldig tot datum: Als u een datum kiest, kan de couponcode alleen vóór de geselecteerde datum worden gebruikt. Na die datum kan de couponcode niet meer worden gebruikt.
0 antwoorden28 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Coupons exporteren Openen

Met Events Booking kunt u coupons exporteren naar een csv-bestand, zodat u deze coupons indien nodig in een ander systeem…

Met Events Booking kunt u coupons exporteren naar een csv-bestand, zodat u deze coupons indien nodig in een ander systeem kunt importeren. Of misschien wilt u het csv-bestand gewoon gebruiken voor rapportagedoeleinden

Coupon exporterenOm coupons te exporteren, gaat u vanaf elke pagina in Events Booking naar Coupons => Export submenu. Er wordt een csv-bestand gegenereerd en naar uw computer gedownload. Hieronder ziet u de schermweergave van een voorbeeld van een csv-bestand dat is geëxporteerd door Membership Pro

0 antwoorden25 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Coupons importeren Openen

Met Events Booking kunt u bestaande couponcodes vanuit een csv-bestand in het systeem importeren. Dit is handig als u coupons…

Met Events Booking kunt u bestaande couponcodes vanuit een csv-bestand in het systeem importeren. Dit is handig als u coupons heeft die door een ander systeem zijn gegenereerd en deze in de extensie wilt importeren.

Bereid het csv-bestand voor

Om te worden geïmporteerd in Events Booking, bevat het csv-bestand de couponcode die moet worden opgemaakt in een vereist formaat. De eenvoudigste manier is om de functie Coupons exporteren hierboven te gebruiken om een ​​voorbeeld van het CSV-bestand te krijgen. Hieronder staan ​​de betekenis van de kolommen in het csv-bestand:

  • event: Deze kolom bevat id ('s) van de events. Als het leeg is, wordt de couponcode aan alle evenementen toegewezen.
  • code: de couponcode
  • coupon_type: 0 gemiddelde kortingstype is procent. 1 gemiddelde kortingstype is een vast bedrag.
  • korting: het kortingsbedrag
  • keer: het aantal keren dat de couponcode kan worden gebruikt. 0 betekent dat het onbeperkt kan worden gebruikt
  • valid_from: De geldige vanaf-datum van de coupon. De datum moet de indeling JJJJ-MM-DD hebben, anders kunt u deze leeg laten.
  • valid_to: De geldige datum van de coupon. De datum moet de indeling JJJJ-MM-DD hebben, anders kunt u deze leeg laten.
  • gepubliceerd: de couponcode is gepubliceerd of niet

Voer de import uit

Als je het csv-bestand met de couponcodes klaar hebt staan, volg dan de onderstaande stappen om de couponcode in het systeem te importeren:

  1. Toegang tot coupons => Importsubmenu-item.
  2. Klik op de knop Bestand kiezen om het csv-bestand te selecteren.
  3. Druk op de knop Coupons importeren in de werkbalk om het importeren te verwerken.

Daarna worden de couponcodes in het csv-bestand geïmporteerd en kunnen ze in het systeem worden gebruikt

Batchbonnen

Dit is een erg handige functie van Membership Pro. Hiermee kunt u meerdere kortingsbonnen tegelijk maken zonder deze kortingsbonnen handmatig in te voeren.

Vanaf elke pagina in Membership Pro heb je toegang tot Coupons => Batch Coupons submenu-item. Het onderstaande formulier wordt weergegeven zodat u batchcoupons kunt genereren.

  • Aantal coupons: voer het aantal coupons in dat u door het systeem wilt laten aanmaken. Bijvoorbeeld 100, 500 ...
  • Evenement: Kies het evenement (en) waarvoor deze couponcode kan worden gebruikt. Kies Alle evenementen als u wilt dat deze couponcode voor alle evenementen kan worden gebruikt.
  • Korting: voer de korting voor de coupons in. De korting kan worden ingesteld op een vast bedrag (bijvoorbeeld 10 $) per procent (bijvoorbeeld 10% van de abonnementskosten).
  • Tekenset: De tekenset wordt gebruikt om deze coupons te maken. Bij het genereren van couponcode krijgt het systeem een ​​willekeurig teken uit deze tekenset. U kunt dit leeg laten en het systeem zal deze tekenset gebruiken ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123456789
  • Voorvoegsel: als u wilt dat deze kortingscode een vast voorvoegsel heeft, voert u hier het voorvoegsel in dat u wilt, laat het anders leeg
  • Couponlengte: de lengte van de gegenereerde couponcodes. Voer een geheel getal in, als u bijvoorbeeld wilt dat de couponcode 10 tekens bevat, voert u 10 in dit veld in
  • Geldig vanaf datum: Als u een datum kiest, kunnen de couponcodes alleen vanaf de geselecteerde datum worden gebruikt.
  • Geldig tot datum: Als u een datum kiest, kan de couponcode alleen vóór de geselecteerde datum worden gebruikt. Na die datum kan de couponcode niet meer worden gebruikt.
  • Tijden: voer het aantal keren in dat deze couponcodes kunnen worden gebruikt. Als u het leeg laat, kan de couponcode onbeperkt worden gebruikt.

Nadat u alle noodzakelijke instellingen heeft ingevoerd, drukt u op de knop Coupons genereren in de werkbalk en de couponcodes worden gegenereerd, klaar voor gebruik in uw systeem

0 antwoorden27 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Voordeelbundel

Met de kortingsbundel kunt u gebruikers korting geven wanneer ze zich registreren voor alle evenementen die u selecteert voor de kortingsbundel.

VoordeelbonnenEr zijn twee manieren om toegang te krijgen tot de pagina Beheer van kortingsbundels:

  • Toegang tot componenten => Evenementenboeking => Kortingsbundels.
  • Op alle pagina's in Evenementenboeking, toegang tot Instellingen => Kortingsbundels.

Voeg een nieuwe kortingsbundel toe

Druk in het scherm Beheer van kortingsbundels op de knop Nieuw in de werkbalk om een nieuwe locatie toe te voegen. U krijgt hieronder een scherm te zien:

Beschrijving voordeelbundel Openen

Property Description Title Title of the discount bundle. Choose a meaningfull title so that you can easily know what's this…

Property

Description

Title

Title of the discount bundle. Choose a meaningfull title so that you can easily know what's this discount bundle used for.

Discount

Enter discount amount you want here. When someone register for all events in this bundle, they will receive that discount amount.

Event

Select the events you want for this bundle. Users will have to register for all events you select here to receive the discount amount configure for this discount bundle.

Times

How many times this discount bundle can be used. Leave it empty mean it is unlimited

From Date

If you choose a date here, this discount bundle will only be valid from that date.

To date

If you choose a date here, this discount bundle will only be valid until this date.

0 antwoorden30 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Opmerkingen Openen

Gebruikers krijgen alleen korting als ze zich registreren voor alle evenementen die u instelt voor de kortingsbundel. Zo: Als u…

Gebruikers krijgen alleen korting als ze zich registreren voor alle evenementen die u instelt voor de kortingsbundel. Zo:

  1. Enkele opmerkingenAls u individuele / groepsregistratie op uw site gebruikt, moeten gebruikers tijdens de registratie inloggen om korting te krijgen. Hij krijgt alleen korting op de definitieve registratie (wat betekent dat hij zich moet registreren voor het laatste evenement dat in de bundel is geconfigureerd)
  2. Als u het winkelwagentje op uw site activeert, kunnen gebruikers ook korting krijgen zonder in te loggen. Als ze echter niet zijn ingelogd, kan het systeem niet de lijst met evenementen krijgen die hij eerder heeft geregistreerd, dus hij zal zich binnen één registratie / kassa moeten registreren voor alle evenementen in de bundel. Als hij inlogt, krijgt het systeem de evenementen die hij eerder heeft geregistreerd + de evenementen die hij heeft toegevoegd aan de huidige winkelwagen om te zien of hij korting mag krijgen in de kortingsbundel
  3. Indien meerdere kortingsbundels samenkomen voor één registratie, ontvangt hij het kortingsbedrag van alle bijpassende voordeelbundels
0 antwoorden30 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Korting afhankelijk van aantal artikelen in winkelwagen Openen

Een beperking van de kortingsbundel is dat u de evenementen in de bundel moet selecteren die gebruikers moeten registreren om…

Een beperking van de kortingsbundel is dat u de evenementen in de bundel moet selecteren die gebruikers moeten registreren om korting te krijgen. In veel gevallen heeft u echter slechts een eenvoudige regel nodig, bijvoorbeeld: gebruikers krijgen korting als ze zich registreren voor een bepaald aantal evenementen. U krijgt bijvoorbeeld 10 $ korting als u zich registreert voor een van de twee evenementen.

Dit wordt ondersteund in de nieuwste versie van Evenementenboeking (voor winkelwagenmodus). In dit geval hoeft u alleen maar een kortingsbundel te maken met de parameter Number Events ingesteld op 2 (u hoeft geen evenementen te selecteren).

0 antwoorden29 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

E-mails en berichten

Wanneer u Evenementenboeking installeert, genereert de extensie standaard Engelse berichten die worden gebruikt voor weergave op het registratieformulier, weergave bij voltooide registratie, weergave in e-mails .....

e mails en berichtenDeze berichten zijn configureerbaar in het systeem. U moet al deze gegenereerde berichten bekijken en indien nodig aanpassen aan uw behoeften, vooral wanneer u een niet-Engelse taal op uw site gebruikt.

Er zijn drie manieren om de berichten te zien en aan te passen aan uw behoeften:

  1. Toegang tot componenten => Boeking van evenementen => E-mails en berichten
  2. Toegang tot het Membership Pro Dashboard en klik vervolgens op het pictogram E-mails en berichten.
  3. Op alle pagina's in Membership Pro toegang tot het menu-item E-mails en berichten.

Registratieformulier berichten Openen

Registratieformulierbericht (individueel): Het bericht dat wordt weergegeven boven het registratieformulier voor individuele registratie. Registratieformulierbericht (groep): het bericht dat wordt weergegeven…
  1. Registratieformulierbericht (individueel): Het bericht dat wordt weergegeven boven het registratieformulier voor individuele registratie.
  2. Registratieformulierbericht (groep): het bericht dat wordt weergegeven boven het registratieformulier voor groepsregistratie.
  3. Aantal leden Formulierbericht: Het bericht dat boven het formulier wordt weergegeven waarin het aantal leden kan worden ingevoerd voor hun groepsregistratie.
  4. Bericht met informatieformulier voor leden: het bericht dat wordt weergegeven boven het ledeninformatieformulier voor groepsregistratie.
  5. Dankbericht: Dit bericht wordt weergegeven op de bedankpagina nadat gebruikers de registratie hebben voltooid
  6. Dankbericht (offline betaling): Dit bericht wordt weergegeven op de bedankpagina nadat registranten de registratie hebben voltooid met behulp van de offline betaalmethode
  7. Annuleer bericht: dit bericht wordt op de pagina weergegeven als gebruikers hun betaling annuleren
  8. Bericht voor annulering van registratie (gratis evenement): Dit bericht wordt op de pagina weergegeven als gebruikers hun registratie voor gratis evenement annuleren (als registratie annuleren is ingeschakeld door de beheerder)
  9. Bericht registratie annuleren (betaald evenement): Dit bericht wordt op de pagina weergegeven als gebruikers hun registratie annuleren (betaald evenement) (als registratie annuleren is ingeschakeld door de beheerder).
0 antwoorden27 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Registratie e-mail berichten Openen

Onderwerp e-mailbeheerder: Onderwerp van de e-mail die naar de beheerder wordt gestuurd wanneer iemand zich registreert voor een evenement. E-mailadres…
  1. Onderwerp e-mailbeheerder: Onderwerp van de e-mail die naar de beheerder wordt gestuurd wanneer iemand zich registreert voor een evenement.
  2. E-mailadres van beheerder: bericht van de e-mailmelding die naar de beheerder wordt gestuurd wanneer iemand zich registreert voor een evenement.
  3. Onderwerp van e-mail van gebruiker: Onderwerp van de bevestigingsmail die naar de registrant wordt gestuurd nadat hij zich heeft aangemeld voor een evenement.
  4. E-mailadres van gebruiker: bericht van de bevestigingsmail die naar de registrant wordt gestuurd nadat hij zich heeft aangemeld voor een evenement.
  5. E-mailadres van gebruiker (offline betaling): bericht van de bevestigingsmail die naar de registrant wordt gestuurd nadat hij zich heeft geregistreerd voor een evenement met behulp van de offline betalingsmethode.
  6. Onderwerp e-mail van groepslid: Onderwerp van de bevestigings-e-mail die naar groepsleden (s) wordt gestuurd bij groepsregistratie
  7. Hoofdtekst van e-mail van groepslid: bericht van de bevestigings-e-mail die naar groepslid (en) is verzonden bij een groepsregistratie. Houd er rekening mee dat groepsleden alleen een bevestigings-e-mail ontvangen als je de optie Bevestigings-e-mail naar alle groepsleden verzenden instelt op Ja.
  8. Herinneringse-mailonderwerp: Onderwerp van de herinnerings-e-mail die naar registranten wordt gestuurd voordat het evenement begon om hen aan het evenement te herinneren
  9. Hoofdtekst van herinneringsmail: bericht van hoofdtekst van herinneringsmail naar registranten voordat het evenement begon om hen aan het evenement te herinneren
  10. Registratie annuleringsmelding E-mailonderwerp: Onderwerp van de notificatie-e-mail die naar beheerders wordt gestuurd wanneer iemand zijn registratie voor het evenement annuleert
  11. Registratie annuleringsmelding E-mailtekst: bericht van de notificatie-e-mail die naar beheerders wordt gestuurd wanneer iemand zijn registratie voor het evenement annuleert
  12. Registratie goedgekeurd onderwerp: Onderwerp van de notificatie-e-mail die naar de registrant wordt gestuurd wanneer de beheerder zijn registratie goedkeurt (wijzig de status van In behandeling in Betaald, meestal wanneer hij de offline betalingsmethode gebruikt voor de registratie)
  13. Registratie goedgekeurde instantie: bericht van de notificatie-e-mail die naar de registrant wordt gestuurd wanneer de beheerder zijn registratie goedkeurt (wijzig de status van In behandeling naar Betaald, meestal wanneer hij de offline betalingsmethode gebruikt voor de registratie)
0 antwoorden24 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Uitnodigingsberichten Openen

Bericht op het uitnodigingsformulier: het bericht wordt weergegeven boven het uitnodigingsformulier waarmee gebruikers hun vrienden (via e-mail) kunnen uitnodigen om…
  1. Bericht op het uitnodigingsformulier: het bericht wordt weergegeven boven het uitnodigingsformulier waarmee gebruikers hun vrienden (via e-mail) kunnen uitnodigen om het evenement te bekijken
  2. Bericht uitnodiging voltooid: het bericht wordt weergegeven nadat gebruikers een uitnodiging naar hun vrienden hebben gestuurd.
  3. Onderwerp van uitnodigings-e-mail: Onderwerp van de uitnodigings-e-mail die naar gebruikers is verzonden om hen uit te nodigen voor het evenement.
  4. Hoofdtekst van uitnodigings-e-mail: bericht van uitnodigings-e-mail verzonden naar gebruikers om hen uit te nodigen voor het evenement
0 antwoorden28 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Wachtlijst berichten Openen

Wachtlijstformulierbericht: Het bericht dat wordt weergegeven boven het wachtlijstformulier. Wachtlijst voltooid bericht: het bericht dat wordt weergegeven nadat gebruikers informatie…
  1. Wachtlijstformulierbericht: Het bericht dat wordt weergegeven boven het wachtlijstformulier.
  2. Wachtlijst voltooid bericht: het bericht dat wordt weergegeven nadat gebruikers informatie hebben ingevoerd op het wachtlijstformulier.
  3. Onderwerp van e-mail met bevestiging van wachtlijst: Onderwerp van de e-mail die naar gebruikers wordt verzonden nadat ze het wachtlijstformulier hebben ingevuld.
  4. Hoofdtekst van e-mail met bevestiging van wachtlijst: het e-mailbericht dat naar gebruikers wordt verzonden nadat ze het wachtlijstformulier hebben ingevuld
  5. Onderwerp van e-mail met wachtlijstmelding: Onderwerp van de e-mail die naar de beheerder wordt verzonden wanneer gebruikers het wachtlijstformulier hebben ingevuld
  6. Hoofdtekst van e-mail met wachtlijstmelding: het e-mailbericht dat naar de beheerder wordt verzonden wanneer gebruikers het wachtlijstformulier hebben ingevuld
  7. Onderwerp van e-mail met melding van wachtlijst van registrant: Onderwerp van het e-mailbericht dat naar wachtlijstgebruikers wordt gestuurd wanneer iemand de registratie annuleert, zodat ze het evenement kennen en zich registreren voor het evenement (ter vervanging van de geannuleerde registrant)
  8. E-mail met melding van wachtlijst van registrant: het e-mailbericht dat naar wachtlijstgebruikers wordt gestuurd wanneer iemand de registratie annuleert, zodat ze het evenement kennen en zich registreren voor het evenement (ter vervanging van de geannuleerde registrant)
0 antwoorden26 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Integratie van facturering

Events Booking ondersteunt PDF-factuurfunctie. Als u deze functie inschakelt en registranten zich registreren voor een betaald evenement op uw site, wordt er een factuur-pdf gegenereerd:

  1. De lay-out van de factuur-pdf is configureerbaar
  2. De factuur-pdf wordt voor elke registratie gegenereerd
  3. De factuur-pdf kan worden geconfigureerd om de e-mail van de registrant te verzenden
  4. Een kopie van de factuur kan worden geconfigureerd om naar de e-mail van de beheerder te sturen
  5. De beheerder kan facturen voor de registranten downloaden door naar het gedeelte Events Bookong => Registrants te gaan.
  6. Als de admin alle facturen wil downloaden, kan hij deze downloaden via FTP. Alle gegenereerde facturen worden opgeslagen in de map media / com_eventbooking / facturen van de site
  7. Registranten kunnen de facturen ook downloaden vanaf de frontend van de site door in te loggen en toegang te krijgen tot Evenementenboeking - Registratiegeschiedenispagina
  8. Elk evenement kan indien nodig een eigen factuurformaat hebben. Bewerk, indien nodig, de gebeurtenis, kijk naar het tabblad Geavanceerde instellingen en verander de factuurlay-out van daaruit, het zal de algemene factuurlay-out overschrijven die u in Configuratie hebt geconfigureerd.

Configureer factuur Openen

Om deze functie te gebruiken, ga naar Evenementenboeking -> Configuratie, kijk naar het tabblad Factuurinstellingen, zoek de configuratieoptie Factuurfunctie activeren,…

Om deze functie te gebruiken, ga naar Evenementenboeking -> Configuratie, kijk naar het tabblad Factuurinstellingen, zoek de configuratieoptie Factuurfunctie activeren, stel deze in op Ja en verander de factuurlay-out om aan je eigen behoefte te voldoen (indien nodig het factuurlogo)

Hieronder staan ​​de configuratie-opties die u kunt wijzigen op het tabblad Factuurinstellingen en de betekenis ervan:

  1. FactureringFactuurfunctie activeren: Als u betaalde evenementen heeft en u een factuur-pdf naar uw registranten wilt sturen nadat ze zich hebben aangemeld en de betaling voor de registratie hebben voltooid, stelt u deze configuratieoptie in op Ja.
  2. Factuur naar registranten sturen: stel deze configuratieoptie in op Ja als u wilt dat het systeem een ​​pdf-factuur naar registranten stuurt in de bevestigingsmail die ze hebben ontvangen na registratie voor uw evenement. Als u Nee instelt, moeten registranten toegang krijgen tot hun registratiegeschiedenispagina (u moet een menu-item instellen om naar de registratiegeschiedenispagina van Evenementenboeking te linken) om de factuur te downloaden. Deze configuratieoptie moet worden ingesteld op Ja als u de factuurfunctie gebruikt.
  3. Stuur een kopie van de factuur naar de beheerders: Als u een kopie van de pdf-factuur wilt ontvangen die naar de beheerder is gestuurd (voor beheerdoeleinden), kunt u deze configuratieoptie instellen op Ja.
  4. Startnummer factuur: Als u wilt dat het factuurnummer in het systeem begint met een bepaald nummer (in plaats van met 1), kunt u dat nummer invoeren in deze configuratieoptie.
  5. Factuurvoorvoegsel: voer het voorvoegsel voor het factuurnummer in. U kunt bijvoorbeeld IV invoeren en het factuurnummer in uw systeem heeft dit formaat IV0001, IV0002, IV0003 ....
  6. Lengte factuurnummer: voer de lengte van het factuurnummer in. Als u dit bijvoorbeeld instelt op 4, heeft het factuurnummer het volgende formaat IV0001, IV0002 ..
  7. Factuurformaat: Events Booking genereert het standaard basisfactuurformaat wanneer u de extensie voor het eerst installeert. U moet het factuurformaat herzien en wijzigen om aan uw behoefte te voldoen (u moet in ieder geval het factuurlogo wijzigen)
0 antwoorden27 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Ondersteunende tags Openen

Hieronder vindt u een lijst met alle tags die u kunt gebruiken om uw factuur te ontwerpen  Gebeurtenisinformatie-tags (show date…

Hieronder vindt u een lijst met alle tags die u kunt gebruiken om uw factuur te ontwerpen

 Gebeurtenisinformatie-tags

  • [EVENT_TITLE]
  • [EVENT_DATE]
  • [EVENT_DATE_DATE] (show date of event without time)
  • [EVENT_DATE_TIME]
  • [EVENT_END_DATE]
  • [EVENT_END_DATE_DATE]
  • [EVENT_END_DATE_TIME]
  • [SHORT_DESCRIPTION]
  • [DESCRIPTION]
  • [EVENT_CAPACITY]
  • [INDIVIDUAL_PRICE]
  • [PRICE_TEXT]
  • [LOCATION]
  • [LOCATION_NAME]

 Registration information

  • [ID] (ID of the registration record)
  • [FIRST_NAME]
  • [LAST_NAME]
  • [NAME] (combination of first_name + last_name)
  • Any custom fields using the syntax [NAME_OF_FIELD_IN_UPPERCASE], for example, if you have a custom field name registration_type, then the tag is [REGISTRATION_TYPE]
  • [COUPONCODE]
  • [USERNAME]
  • [USER_ID]
  • [NUMBER_REGISTRANTS]
  • [GROUP_MEMBERS_NAMES]
  • [INVOICE_NUMBER]
  • [TOTAL_AMOUNT]
  • [DISCOUNT_AMOUNT]
  • [TAX_AMOUNT]
  • [PAYMENT_PROCESSING_FEE]
  • [AMOUNT] (This is the final payment amount users have to pay, amount after discount, tax...)
  • [DEPOSIT_AMOUNT]
  • [DUE_AMOUNT]
  • [PAYMENT_METHOD]
  • [PAYMENT_DATE]
  • [TRANSACTION_ID]
  • [REGISTRATION_STATUS]
  • [TICKET_TYPES] (if you are using Ticket Types feature)
0 antwoorden26 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Nieuwsbrief integratie

Events Booking gebruikt standaard een systeemplug-in om het verzenden van herinneringsmails te activeren. Het is eenvoudig in te stellen (u hoeft alleen de plug-in Evenementenboeking - Herinnering te publiceren), maar het heeft ook een aantal keerzijde:

  1. Het vereist dat iemand toegang heeft tot uw site om het herinneringsproces te activeren.
  2. De tijdherinnering die wordt verzonden, is willekeurig (afhankelijk van de tijd dat iemand toegang heeft tot uw site). Als u alleen wilt dat de herinneringen elke dag om middernacht worden verzonden, is dit niet mogelijk.

Als u deze beperking wilt aanpakken, kunt u cronjob instellen (u wilt bijvoorbeeld dat het systeem elke dag om 15.00 uur een herinnering verzendt), u kunt de cron-taak instellen:

  1. Ga naar Extensies -> Plug-ins, zoek de plug-in Evenementenboeking - Herinnering, klik erop om te bewerken
  2. Zoek de parameter Trigger Reminder Code, stel deze in op een gewenste geheime string, bijvoorbeeld runreminder.
  3. Stel een cron-taak in om een ​​verzoek te doen naar deze url https://domain.com/index.php?trigger_reminder_code=runreminder (natuurlijk moet https://domain.com/ worden vervangen door de url van je site en moet runreminder om hetzelfde te zijn met de string die je hebt ingevoerd in de parameter Trigger Reminder Code in de plug-in.
  4. Door die instelling zal uw server de cron-taak uitvoeren, het verzenden van een herinneringsproces starten op een vooraf bepaald tijdstip van de dag (afhankelijk van de instelling van uw cron-taak).

ACYmailing-integratie Openen

Deze functie werkt alleen als u de ACYMailing-extensie op uw site gebruikt. Als u de ACYMailing-extensie niet gebruikt, kunt u…

Deze functie werkt alleen als u de ACYMailing-extensie op uw site gebruikt. Als u de ACYMailing-extensie niet gebruikt, kunt u deze sectie negeren

  1. Ga naar Extensions -> Plugins Manager, zoek en publiceer de plugin Events Booking - Acymailing (of Events Booking - AcyMailing 6 als je ACYMailing versie 6 op je site gebruikt)
  2. Wanneer u nu een evenement toevoegt / bewerkt, ziet u een nieuw tabblad met de naam Acymailing-instellingen. Kies de mailinglijsten waaraan u wilt dat deelnemers van dit evenement worden toegewezen in de nieuwsbrieflijsten

Daarna, wanneer gebruikers zich registreren voor dit evenement, worden ze toegewezen aan de geselecteerde mailinglijsten en kunt u ACYMailing gebruiken om in de toekomst een nieuwsbrief naar hen te sturen.

0 antwoorden26 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Mailchimp-integratie Openen

Ga naar Extensions -> Plugins Manager, zoek en publiceer de plugin Events Booking - Mailchimp Haal de API-sleutel van uw…
  1. Ga naar Extensions -> Plugins Manager, zoek en publiceer de plugin Events Booking - Mailchimp
  2. Haal de API-sleutel van uw Mailchimp-account op (u kunt instructies zien op http://kb.mailchimp.com/accounts/management/about-api-keys, voer deze in de API-sleutel van de plug-in-parameter in.
  3. Wanneer u nu een evenement toevoegt / bewerkt, ziet u een nieuw tabblad met de naam Mailchimp-instellingen. Kies de mailinglijsten waaraan u wilt dat registranten van deze gebeurtenis worden toegewezen in de parameter Toewijzen aan lijsten

Daarna, wanneer gebruikers zich aanmelden voor dit abonnement, worden ze toegewezen aan de geselecteerde mailinglijsten en kunt u Mailchimp gebruiken om in de toekomst een nieuwsbrief naar hen te sturen.

Laat gebruikers kiezen of ze op de wachtlijst willen komen

Standaard wijst het systeem registranten toe aan de mailinglijsten die u voor elk evenement configureert. Als u hen wilt laten kiezen of ze zich willen abonneren op uw mailinglijst (dit is vereist in sommige landen), kunt u deze instellen met behulp van de onderstaande instructies:

  1. Ga naar Evenementenboeking -> Aangepast veld, maak een aangepast veld zodat gebruikers kunnen kiezen of ze zich willen abonneren op de nieuwsbrief of niet:
    • Het kan een aangepast veldtype Selectievakjes zijn met één waarde Ja en een titel zoals Abonneren op onze nieuwsbrief?. Het zou slechts één optie moeten bevatten om gebruikers te laten kiezen.
    • Of het kan een aangepast veldtype Radio zijn met twee opties Ja / Nee en titel zoals Abonneren op onze nieuwsbrief?
  2. Bewerk de gebeurtenis, kijk naar het tabblad ACYMailing-instellingen (of het tabblad Mailchimp-instellingen, afhankelijk van degene die u gebruikt). Selecteer in de parameter Abonneren op nieuwsbriefveld het aangepaste veld dat u hierboven hebt gemaakt

Door dat te doen, zullen gebruikers, wanneer ze zich registreren voor het evenement, het recht hebben om te kiezen of ze willen deelnemen aan de mailinglijst. Als ze het selectievakje aanvinken (in het geval dat u het aangepaste veldtype Selectievakjes gebruikt) of Ja selecteren (in het geval dat u een aangepast veld voor radio gebruikt), worden ze geabonneerd op de mailinglijsten die u configureert, anders worden ze helemaal niet geabonneerd

0 antwoorden24 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

EasyCookieInfo