Questions
Topics

Basisinstellingen

Algemene instellingen Openen

Wijs aangepaste velden toe aan categorieën in plaats van aan gebeurtenissen: Standaard kunt u met Gebeurtenissen boeken aangepaste velden toewijzen…
  • Wijs aangepaste velden toe aan categorieën in plaats van aan gebeurtenissen: Standaard kunt u met Gebeurtenissen boeken aangepaste velden toewijzen aan individuele gebeurtenissen. Als u deze configuratieoptie instelt op Ja, kunt u de categorie voor het aangepaste veld selecteren en hebben alle evenementen in dezelfde categorie dezelfde set aangepaste velden.
  • Van naam: de naam van de afzender die wordt gebruikt om e-mails in het systeem te verzenden (naar admin en registranten). Als u het leeg laat, wordt de Van-naam gebruikt die is ingesteld in de algemene configuratie van uw site.
  • Van e-mail: de afzender-e-mail gebruikt om e-mails in het systeem te verzenden (naar admin en registranten). Als u het leeg laat, wordt de Van e-mail gebruikt die is ingesteld in Algemene configuratie van uw site.
  • Meldings-e-mails: de e-mails die u wilt ontvangen wanneer iemand zich op uw site voor een evenement registreert. Als u meerdere e-mails wilt gebruiken, scheidt u deze e-mails door comman. Bijvoorbeeld: paypal @ joomdonation.com, account @ joomdonation.com.
  • Captcha-bescherming inschakelen: Als u Captcha wilt gebruiken bij het boeken van evenementen om spam te voorkomen, moet u deze configuratie-optie instellen op Ja. Aangezien Membership Pro Joomla core captcha gebruikt, moet je naast het instellen van deze configuratieoptie op Ja, ook de Joomla core re-captcha plug-in configureren. Zie https://docs.joomla.org/How_do_you_use_Recaptcha_in_Joomla%3F voor instructies.
  • Activeer couponfunctie: Als u coupons instelt in Evenementenboeking en u wilt dat registranten couponcode invoeren op het registratieformulier om korting te krijgen voor hun registratie, stel deze configuratie-optie dan in op Ja.
  • Gebruikersregistratie integratie: Indien ingesteld op Ja, wanneer registranten zich registreren voor een evenement, zal Events Booking hen in staat stellen een gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren om zich te registreren voor een account op uw Joomla-site.
  • Winkelwagen activeren: Als u wilt dat uw registranten zich binnen één keer afrekenen voor verschillende evenementen kunnen registreren, stelt u deze configuratie-optie in op Ja. Als u deze functie inschakelt, zorg er dan voor dat u de plug-in voor het bijwerken van de winkelwagen publiceert. Opmerking: wanneer u deze functie inschakelt, wordt de optie Individueel + Groepsregistratie verwijderd en werkt het systeem ongeveer als een winkelwagentje.
  • Activeer stortingsfunctie: indien ingesteld op Ja, kunt u een stortingsbedrag instellen voor elke gebeurtenis (percentage of vast bedrag). Wanneer gebruikers zich registreren voor het evenement, kunnen ze ervoor kiezen om het volledige bedrag te betalen of het aanbetalingsbedrag. Als ze alleen het aanbetalingsbedrag betalen, betaal dan het resterende bedrag wanneer ze het evenement bijwonen.
  • Voorkom dubbele registratie: indien ingesteld op Ja, mag een gebruiker zich niet tweemaal voor hetzelfde evenement registreren.
  • Activeer terugkerende evenementen: Met Evenementenboeking kunt u dagelijkse, wekelijkse, maandelijkse, jaarlijkse terugkerende evenementen maken. Deze functie is echter standaard uitgeschakeld. Als u terugkerende evenementen wilt maken, stelt u deze configuratieoptie in op Ja.
0 antwoorden32 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Factuurinstellingen Openen

Factuurfunctie activeren: Als u betaalde evenementen heeft en u een factuur-pdf naar uw registranten wilt sturen nadat ze zich hebben…
  • Factuurfunctie activeren: Als u betaalde evenementen heeft en u een factuur-pdf naar uw registranten wilt sturen nadat ze zich hebben geregistreerd en de betaling voor het abonnement hebben voltooid, stelt u deze configuratieoptie in op Ja.
  • Factuur naar registranten sturen: stel deze configuratieoptie in op Ja als u wilt dat het systeem een ​​pdf-factuur naar registranten stuurt in de bevestigingsmail die ze hebben ontvangen na registratie voor uw evenement. Als u Nee instelt, hebben registranten toegang tot de registratiegeschiedenispagina om de factuur te downloaden. Deze configuratieoptie moet worden ingesteld op Ja als u de factuurfunctie gebruikt.
  • Stuur een kopie van de factuur naar beheerders: Als u een kopie van de pdf-factuur wilt ontvangen die naar registranten is gestuurd (voor beheerdoeleinden), stelt u deze configuratieoptie in op Ja.
  • Startnummer factuur: Als u wilt dat het factuurnummer in het systeem begint met een bepaald nummer (in plaats van met 1), kunt u dat nummer invoeren in deze configuratieoptie.
  • Factuurformaat: Events Booking genereert het standaard basisfactuurformaat wanneer u de extensie voor het eerst installeert. U moet het factuurformaat herzien en wijzigen om aan uw behoefte te voldoen (u moet in ieder geval het factuurlogo wijzigen)
  • Factuurformaat (winkelwagentje geactiveerd): als u de winkelwagenfunctie gebruikt, wijzig dan de factuurlay-out in deze configuratieoptie in plaats van de configuratieoptie Factuurformaat
0 antwoorden30 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Gebeurtenissen aangepaste velden Openen

Met Events Booking kunt u aangepaste velden maken om indien nodig meer informatie over het evenement weer te geven (naast…

Met Events Booking kunt u aangepaste velden maken om indien nodig meer informatie over het evenement weer te geven (naast basisinformatie zoals titel, datum van het evenement, locatie, beschrijving ...). Als u bijvoorbeeld een evenement maakt dat verschillende prijzen heeft voor verschillende soorten registranten (volwassene, kinderen ...), wilt u misschien aangepaste velden maken om deze prijs weer te geven op de evenementenlijst en de evenementdetailpagina. Als dit het geval is, kunt u de onderstaande stappen volgen om het in te stellen:

  • Extra informatieWijzig de benodigde instellingen in Configuratie van evenementenboeking. Ga naar het boeken van evenementen => Configuratie:
    • Stel de configuratieoptie Event Custom Field in op Ja
    • Bij het boeken van evenementen worden deze aangepaste velden standaard alleen weergegeven op de evenementdetailpagina. Als u deze aangepaste velden op de lijstpagina met gebeurtenissen wilt weergeven, kijk dan naar het tabblad Thema's, zoek en stel de configuratieoptie Aangepaste gebeurtenisvelden weergeven in categorieweergave in op Ja
  • Open het bestand componenten / com_eventbooking / fields.xml, definieer aangepaste velden die u wilt (de aangepaste velden moeten in dit geval worden gedefinieerd via een XML-bestand). Er zijn standaard twee aangepaste velden gedefinieerd: een aangepast tekstvakveld en een aangepast tekstvakveld. U kunt vergelijkbare aangepaste velden in de velden definiëren. De lijst met ondersteunde aangepaste veldtypen is te vinden op http://docs.joomla.org/Standard_form_field_types. Voor uw behoefte denk ik dat u alleen de volgende veldtypen hoeft te gebruiken:
  • Wanneer u nu een evenement toevoegt / bewerkt, ziet u een nieuw tabblad met de naam Extra informatie. U kunt waarde invoeren voor de aangepaste velden die u op dit tabblad hebt gemaakt en deze informatie wordt weergegeven in de frontend (op de categoriepagina en de pagina met evenementdetails) wanneer gebruikers naar evenementen bladeren.
  • Standaard worden alle aangepaste velden die u voor het evenement hebt gemaakt, weergegeven op de evenementenlijst en de evenementdetailpagina. Als u aangepaste velden op basis van toegangsniveau wilt weergeven, kunt u een toegangsattribuut aan elk veld toevoegen met de syntaxis access = "ID_OF_JOOMLA_ACCESS_LEVEL". Bijvoorbeeld access = "1" zal de velden zichtbaar maken voor iedereen (Openbaar), access = "2" zal het veld zichtbaar maken voor iedereen met een geregistreerd toegangsniveau, access = "3" zal het veld zichtbaar maken voor iedereen heeft Special access level, access = "6" zal het veld zichtbaar maken voor iedereen die Super Users toegangsniveau heeft (je hebt toegang tot Gebruikers -> Toegangsniveaus om alle beschikbare toegangsniveaus op je site te zien).
0 antwoorden31 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Categorieën Openen

Met Events Booking kunt u uw evenementen organiseren in oneindige categorieën en subcategorieën (geneste categorieën). Op een typisch evenementregistratiesysteem heb…

Met Events Booking kunt u uw evenementen organiseren in oneindige categorieën en subcategorieën (geneste categorieën). Op een typisch evenementregistratiesysteem heb je verschillende categorieën om je evenementen te organiseren.

Er zijn drie verschillende manieren om toegang te krijgen tot de beheerpagina voor categorieën:

  • Toegang tot het boeken van evenementen -> Categorieën.
  • Toegang tot het boekingsdashboard van Evets en klik vervolgens op het pictogram Categorieën.
  • Op alle pagina's in het boeken van evenementen, toegang tot Setup => Categorieën.

Voeg een nieuwe categorie toe

Druk op de knop Nieuw in de werkbalk om een nieuwe categorie te maken. Er wordt een formulier weergegeven waarmee u informatie over de categorie kunt invoeren:

 

Name

Name (title) of the category. The name will be displayed to end-users.

Alias

Alias will be used to generate the URL link to the category (and events belong to that category). If you unsure what to enter, simply leaves it empty and the system will generate the alias based on the name of category.

Parent

Select parent of this category. Set it to Select Category and it will become top level category.

Image

Choose image for the category. The image you select here will be displayed on categories list and category detail page.

Layout

Select the layout you want to use to display events from this category. At the moment, there are 4 layout types supported: Default Layout, Table Layout, Calendar Layout, Timeline Layout

Color

If you select a color here, all events of this category will be displayed in calendar using this selected color.

Background color

If you select a color here, all events of this category will be displayed in calendar with this background color.

Keywords

An optional comma-separated list of keywords and/or phrases to be used in the HTML output.

Meta Description

An optional paragraph to be used as the description of the page in the HTML output. This will generally display in the results of search engines.

Access Level

Choose the access level which you want to be able to to access to this category (usually Public). By choosing an access level, only users has this access level can access/see the category.

Submit Event Access Level

Choose the access level which you want to be able to to submit events to this category. Useful when you only want to to allow users to submit events to certain categories from frontend of your site.

Description

Description of the category. Category description will be used to display on categories list page.

0 antwoorden26 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Locaties Openen

Locatie is de plaats waar uw registranten uw evenement komen bijwonen. Als u een locatie aanmaakt en die locatie voor…

Locatie is de plaats waar uw registranten uw evenement komen bijwonen. Als u een locatie aanmaakt en die locatie voor het evenement selecteert, wordt de locatiegegevens weergegeven op de evenementdatum en de evenementdetailpagina. Gebruikers kunnen ook detailinformatie van die locatie op een Google-kaart bekijken.

locatiesOm toegang te krijgen tot de pagina Locatiesbeheer, zijn er drie manieren:

  • Toegang tot componenten => Evenementenboeking => Locaties.
  • Toegang tot het Membership Pro Dashboard en klik vervolgens op het pictogram Locaties.

Op alle pagina’s in Membership Pro, toegang tot Setup => Locations

locatiesNieuwe locatie toevoegen

Druk in het scherm Locatiebeheer op de knop Nieuw in de werkbalk om een nieuwe locatie toe te voegen. Je krijgt het volgende scherm te zien:

 

0 antwoorden30 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

EasyCookieInfo