Questions
Topics

Evenementen

Evenementen staan ​​centraal in het systeem. U organiseert evenementen, vervolgens bladeren klanten op uw site, bekijkt deze evenementen en registreert u voor het (de) evenement (en) dat ze willen, verwerkt u de betaling ... om registranten van uw evenementen te worden

  • Evenementen kunnen gratis evenementen of betaalde evenementen zijn.
  • U kunt registratie inschakelen (Invidiual-registratie, Groepsregistratie of beide) of registraiton uitschakelen (alleen voor weergave op uw site) voor uw evenementen. Als u de registratie voor de gebeurtenis wilt uitschakelen, stelt u de eigenschap Registratietype van de gebeurtenis in op Registratie uitschakelen.
  • Evenement kan een specifieke datum hebben (in de meeste gevallen) of zonder datum (de datum van het evenement is nog niet bepaald). Als u gebeurtenissen zonder datum wilt maken, stelt u de gebeurtenisdatum-eigenschap van de gebeurtenis in op 2099-12-31 00:00:00
  • De registratie voor een evenement kan worden afgehandeld vanuit uw site (standaard) of op een externe site. Als je de registratie voor het evenement op een externe website wilt afhandelen, voer dan de URL in die de registratie afhandelt in de eigenschap Aangepaste registratiehandling URL van het evenement.

Twee manieren om registraties af te handelen Openen

Individuele / groepsregistratie-optie: dit is de standaardregistratie-optie wanneer u de extensie voor het eerst installeert. Als gebruikers deze optie gebruiken,…
  • Individuele / groepsregistratie-optie: dit is de standaardregistratie-optie wanneer u de extensie voor het eerst installeert. Als gebruikers deze optie gebruiken, afhankelijk van de eigenschap Registratietype van de gebeurtenis, ziet u twee registerknoppen:
    • Registreer (individueel) waarmee u zich kunt registreren voor individuele gebruikers.
    • Register (Group) waarmee u zich kunt registreren voor een groep gebruikers. U kunt het systeem configureren om informatie van alle groepsleden te verzamelen of gewoon de factureringsinformatie van de groep verzamelen (de informatie van de gebruiker die de registratie uitvoert)
  • Winkelwagenoptie: deze optie is standaard uitgeschakeld. Als je deze registratieoptie wilt gebruiken, ga dan naar Evenementenboeking => Configuratie, zoek de configuratie-optie Winkelwagen activeren, zet deze op Ja. Met behulp van deze registratieoptie werkt Events Booking ongeveer als een winkelwagentje. Gebruikers kunnen binnen één kassa bladeren en zich registreren voor meerdere evenementen. Het nadeel van deze optie is dat het u niet toestaat om informatie van alle leden te verzamelen (zoals de optie voor groepsregistratie).

EvenementenbeheerAangezien de twee opties niet samen kunnen worden gebruikt, moet u proberen te beslissen welke het beste aan uw eisen voldoet.

Er zijn 3 verschillende manieren om toegang te krijgen tot de evenementenbeheerpagina:

  • Toegang tot het boeken van evenementen => Evenementen
  • Toegang tot het boekingsdashboard van Evenementen en klik vervolgens op het pictogram Evenementen
  • Op alle pagina's in Evenementenboeking, toegang tot Instellingen => Evenementen
0 antwoorden26 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Nieuw evenement toevoegen Openen

Druk op de evenementenbeheerpagina op de knop Nieuw in de werkbalk om een nieuw evenement te maken. Er wordt een…

Druk op de evenementenbeheerpagina op de knop Nieuw in de werkbalk om een nieuw evenement te maken. Er wordt een formulier weergegeven waarmee u informatie over het evenement kunt invoeren.

Basisinformatie

Property

Description

Title

Title of the event.

Alias

Alias will be used to generate the URL link to the event details page. If you unsure what to enter, simply leaves it empty and the system will generate the alias based on the title of the event

Category

Select main category of the event. Main category is important, it is used to get list of custom fields will be displayed on registration form of that event if you choose to assign custom fields to categories instead of to events in Configuration of Events Booking. It is also used to generate part of url to link to event detail page of an event

Additional categories

Choose the additional categories which the event will be assigned to.

Thumb Image

If the event has thumbnail image, you can browse for the image to upload it for the event. It will be displayed on event list and event detail page

Location

Choose the location of the event. If an event has a location, when users view this event, they will be able to see the location on a Google Map, get direction to that locations... on the map.

Event Start Date

That date of the event. After this date, users will no longer be able to register for this event

Events End Date

The end date of the event. If you don't want to display event end date in the frontend, simply leave it empty

Registration Start Date

By default, the registration for the event will be enabled right after you publish event. If you only want to enable registration from a certain date, please select a date for this field

Cut off date

If you select a date for this field, registration will be displayed after this date. Usually, cut off date (if use) should be before event start date. In some special case, if you want the event to be displayed or still allow registration after event date, you can select Cut off date after Event date.

Price

The price for individual user to register for that event. If you don't setup group registrations rate, when users perform group registration, the price users have to pay will be the Price multipled with number of members in the group. If you set Price to 0, the event will be free and users won't have to pay when register for that event

Capacity

Maximum number of registrants can register for this event. When number of registrants reached this capacity, users will no longer be able toregister for this event. Enter 0 (or leave it empty) if you allows un-limited number of registrants

Tax rate

Enter tax rate for this event. If you leave this field empty, no tax will be charged

Registration Type

Choose the registration type you want to allow for this event. There are 4 options: Both individual and Group registration, Only Individual registration, Only Group registration, Disable registration (choose this option if you only want to display this event to users without registration enabled). Please note that this setting has no affect if you use shopping cart feature

Custom Registration Handle URL

If you want to handle registration for this event outside of Events Booking (for example, on an external site), enter the URL of that page here. Then when users click on Register button to register for the event, they will be redirected to the entered url

Attachment

If you want to send a file attachment to registrants when they register for the event, choose and upload that file here. By default, the file will only be sent to registrant email. If you want to display it on event detail page so that users can download it, go to Events Booking -> Configuration, look at Themes tab, find and set the config option Show attachment in frontend to Yes

Short description

Short description will be used to show on events list page (whe users browse for events from a category or view upcoming events page)

Description

Full description of the event. It will be displayed on event details page. If you don't enter description, the short description will be used to display on event details page.

0 antwoorden27 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Tarieven voor groepsregistratie Openen

Als u de registratieprijs wilt wijzigen op basis van het aantal registranten van een registratie, kunt u groepsregistratietarieven definiëren. Het…

Als u de registratieprijs wilt wijzigen op basis van het aantal registranten van een registratie, kunt u groepsregistratietarieven definiëren. Het doel hiervan is om korting te geven voor registratie in het geval gebruikers zich registreren voor een groter aantal registranten. U kunt bijvoorbeeld een evenement opzetten met de volgende prijsopbouw:

Registrants Number

Rate/Person

2

90

5

80

8

70

     Prijs: 100 $

TarievenMet de bovenstaande opstelling:

  • Als u zich voor dat evenement registreert voor een groep met 8 of meer leden, is de prijs voor elk lid 70 $.
  • Als u zich voor dat evenement inschrijft voor een groep van 5 tot 7 leden, is de prijs voor elk lid 80 $.
  • Als u zich voor dat evenement inschrijft voor een groep van 2 tot 4 leden, is de prijs voor elk lid 90 $.

Het idee is dat hoe meer registranten u registreert voor de registratie, hoe lager de prijs die u voor elk lid moet betalen.

0 antwoorden27 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Diversen Openen

Property Description Event Password If you want your event to be private, you can enter a password here. By entering…

Property

Description

Event Password

If you want your event to be private, you can enter a password here. By entering a password, users will need to know this password to register for this event

Access

Choose the access level which you want to be able to to access to this event (usually Public). By choosing an access level, only users has this access level can access/see the event.

Registration Access

Choose the access level which you want to be able to to register to this event (usually Public). For example, if you only want registered users on your site to be able to register for this event, set this field to Registered

Min Number of Registrants For Group Registration

Set minimum registrants for group registration. Leave it empty and will be set to 2

Max Number of Registrants For Group

Set maximum registrants for group registration. If you leave it empty, the system will limit it to 10

Enable Coupon

Select the registration type which you want to enable coupon feature for this event

Enable Cancel registration

Set to Yes if you want to allows registrants to be able to cancel the registration for their registration of registration. If you set to Yes, you will need to choose a date in Cancel before date field and registrants can only cancel their registration before that date. Usually, that date need to be a date before the event start date

Auto reminder

Set it Yes if you want the system to send reminder emails to registrants X-days before the event started so that they will know about it and arrange their time to attend for the event. Please remember to enter number of days into Remind registrant before field. For example, if you enter 5 days, the reminder email will be sent to registrants 5 days before the event started

0 antwoorden26 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Korting instellingen Openen

Kijk op de pagina voor het toevoegen / bewerken van een evenement naar het tabblad Kortingsinstellingen en je kunt korting…

Kijk op de pagina voor het toevoegen / bewerken van een evenement naar het tabblad Kortingsinstellingen en je kunt korting en late vergoeding instellen voor de registratie van dit evenement

Property

Description

Member Discount Groups

Select the user groups you want to give members discount for this event. If you don't choose any groups, every users(who has account and logged in during the registration) will receive members discount.

Discount Amount(s)

Set up discount type for registered user, either by Percent or by Amount. If you want different groups to receive different discount amounts, separate the discount amounts with comma. For example, in the sample setup in image below, users from Author group will receive 20% discount while users from Editor group will receive 30% discount. If all groups have same discount amount, just enter that discount amount into this field

Early bird discount

This discount settings allows you to give discount for registrants who register before a certain date (Early Bird Discount Date). This will encourage users to register for the events early. For this discount type, you can also offer fixed discount amount or discount by percent

Late Fee Amount

This setting allows you to charge addition fee for registrants who register after a certain date (Late Fee Date). This will encourage users to register for the events early. For this type of fee, you can also offer fixed discount amount or discount by percent

0 antwoorden26 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Geavanceerde instellingen Openen

Op dit tabblad kan je evenement een aantal instellingen hebben waarmee je de instellingen in Configuratie kunt overschrijven (die wordt…

Op dit tabblad kan je evenement een aantal instellingen hebben waarmee je de instellingen in Configuratie kunt overschrijven (die wordt gebruikt voor alle andere evenementen). Door de instellingen op dit tabblad op te geven, biedt EB u een flexibele manier om de gebeurtenissen in uw systeem in te stellen: Elke gebeurtenis kan zijn eigen instellingen hebben. Als u op dit tabblad geen instellingen invoert, worden de instellingen in Globale configuratie gebruikt. Raak dit tabblad dus alleen aan als u wilt dat deze persoon een aantal specifieke instellingen heeft die verschillen van andere evenementen.

De onderstaande tabel bevat belangrijke instellingen die u zou kunnen overwegen om deze te gebruiken:

Property

Description

Payment Methods

Choose the payment methods you want for this specific event. By default, if you don't choose anything, all the payment methods which you published on Payment Plugins Management section will be available for this event.

Fixed group price

This settings will be used for group registration. If you enter a fixed group price here, the total registration price for the event will be this fixed value, it doesn't depends on the number of members in the group. So please only enter the value for this field if you need that fixed price feature

Paypal Email

If you enter a Paypal email here, when users register for this event and choose Paypal as the payment method, the payment will go to this Paypal email account instead of the one you entered in the Paypal payment plugin parammeter.

Notification emails

If you enter the emails here, when users register for this event, the notification email will be sent to these emails instead of the emails you entered in Configuration emails

Currency Code and Currency Symbol

This settings allow this event uses a different currency than the one you choose in Configuration. So each event can has it own currency

0 antwoorden27 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Terugkerende evenementen Openen

Als u terugkerende evenementen heeft (evenementen die zich herhalen), in plaats van meerdere exemplaren van dat evenement te maken (dezelfde…

Als u terugkerende evenementen heeft (evenementen die zich herhalen), in plaats van meerdere exemplaren van dat evenement te maken (dezelfde titel, beschrijving, prijs ... wijzig gewoon de evenementdatum), kunt u de functie voor terugkerende evenementen activeren in Evenementenboeking en terugkerende evenementen maken. evenementen. Evenementen Boekingsondersteuning 4 soorten terugkerende evenementen:

  • Dagelijks: gebeurtenissen komen elke X dagen terug.
  • Wekelijks: gebeurtenissen komen elke X weken op verschillende dagen in de week terug.
  • Maandelijks op dagen in maand: gebeurtenissen komen elke X maanden op bepaalde dagen in de maand (bijvoorbeeld op de 15e en 17e) terug.
  • Maandelijks per dag in de week: gebeurtenissen komen elke X maanden terug op een eerste, tweede, derde, vierde of vijfde weekdag (zondag, maandag, dinsdag ...).

1 Wanneer u terugkerende evenementen maakt, zijn er enkele belangrijke opmerkingen:

  • Om een ​​terugkerend evenement aan te maken, moet je eerst naar Evenementenboeking -> Configuratie gaan, de configuratie-optie Herhaalde evenementen activeren, zet deze op Ja.
  • Wanneer u een terugkerende gebeurtenis maakt, zullen de systemen verschillende instanties van die gebeurtenis maken (elke instantie heeft zijn eigen startdatum van het evenement, registranten ...) volgens het patroon dat u kiest (dagelijks, wekelijks, maandelijks) totdat de startdatum van het evenement bereikt de datum die u hebt ingevoerd in de parameter Herhalen tot of totdat het aantal gemaakte gebeurtenissen de parameter Aantal herhalen bereikt. Dus wanneer u een terugkerende gebeurtenis maakt, moet u gegevens invoeren in de parameter Herhalen tot of een getal invoeren in de parameter Aantal herhalen. U kunt niet beide instellingen leeg laten, dit is de meest voorkomende fout.
  • Elk terugkerend kinderevenement is een onafhankelijk evenement en heeft zijn eigen registranten. U kunt de instellingen van een kinderevenement wijzigen en het heeft geen invloed op andere kindergebeurtenissen.

Maak dagelijks terugkerende evenementen

2 Dagelijks terugkrendKies deze optie als u evenementen wilt maken die elke X dagen terugkeren. Wanneer u een dagelijks terugkerend evenement aanmaakt, moet u naast de parameters die worden uitgelegd bij het onderdeel Nieuw evenement maken, de volgende parameters invoeren:

  • Herhaaltype: selecteer dagelijks.
  • . Interval. Voer een geheel getal in om het systeem te vertellen dat u wilt dat de gebeurtenis elke X dagen terugkeert (1 betekent elke dag, 2 betekent elke 2 dagen, enzovoort ...). Als u bijvoorbeeld 2 invoert in deze parameter, wordt de gebeurtenis elke 2 dagen herhaald, als de gebeurtenis op maandag begint, wordt deze herhaald op woensdag, vrijdag, zondag ...
  • Zoals voor alle terugkerende gebeurtenistypen, moet u een datum selecteren voor de parameter Herhalen tot of een geheel getal invoeren in de parameter Aantal herhalen.

3 Wekelijks terugkerendMaak wekelijks terugkerende evenementen

Kies deze terugkerende optie als u evenementen wilt maken die op bepaalde dagen in de week plaatsvinden (bijvoorbeeld op maandag, donderdag ...) elke X weken (X kan 1, 2,3, .....) zijn. Let bij het aanmaken van wekelijkse terugkerende evenementen op de volgende parameters:

  • Herhaaltype: selecteer wekelijks.
  • Interval: voer een geheel getal in om het systeem te vertellen dat u de gebeurtenis elke X weken wilt laten terugkeren (1 betekent elke week, 2 betekent elke 2 weken enzovoort ...)
  • Schakel het selectievakje in naast elke weekdag waarop u de gebeurtenis wilt herhalen. Schakel bijvoorbeeld de selectievakjes Ma en Don in en het evenement wordt elke X week op maandag en donderdag herhaald.
  • Zoals voor alle terugkerende gebeurtenistypen, moet u een datum selecteren voor de parameter Herhalen tot of een geheel getal invoeren in de parameter Aantal herhalen.

Zie de afbeelding hierboven voor een voorbeeld van een terugkerend evenement van Weeky. In deze voorbeeldopstelling vinden de terugkerende evenementen elke week plaats op maandag en dinsdag, vanaf de startdatum van het evenement tot 27 december 2018.

5 maand week terugkerendMaak maandelijks op dagen in maand terugkerende evenementen

Kies deze terugkerende optie als u terugkerende evenementen wilt maken die elke X maanden op bepaalde dagen in de maand terugkeren (bijvoorbeeld een evenement dat elke maand op de 10e en 15e terugkeert). Let bij het maken van maandelijks terugkerende evenementen op de volgende parameters:

  • Herhalingstype: selecteer maandelijks op dagen in maand.
  • Interval: voer een geheel getal in om het systeem te vertellen dat u de gebeurtenis elke X maanden wilt laten herhalen (1 betekent elke maand, 2 betekent elke 2 maanden enzovoort ...)
  • Voer de dagen in de maand in, gescheiden door komma's, waarvan u wilt dat de gebeurtenis terugkeert in het tekstvak Aan. Als u bijvoorbeeld een terugkerende gebeurtenis wilt maken die elke X maand op 10 en 20 terugkeert, voert u 10,20 in het tekstvak in
  • Zoals voor alle terugkerende gebeurtenistypen, moet u een datum selecteren voor de parameter Herhalen tot of een geheel getal invoeren in de parameter Aantal herhalen.

5 maand week terugkerendMaak maandelijks per dag in week terugkerende evenementen

Kies deze terugkerende optie als u elke X maanden een terugkerende gebeurtenis wilt maken op een eerste, tweede, derde, vierde of vijfde weekdag (zondag, maandag, dinsdag ...). Let bij het aanmaken van dit soort terugkerende gebeurtenissen op de volgende parameters :

  • Herhaaltype: selecteer maandelijks per dag in week.
  • Interval: voer een geheel getal in om het systeem te vertellen dat u de gebeurtenis elke X maanden wilt laten terugkeren (1 betekent elke maand, 2 betekent elke 2 maanden enzovoort ...)
  • In de parameter On kiest u (First | Second | Third | Forth | Fifth) (Zondag | Maandag | Dinsdag | Woensdag | Donderdag | Vrijdag | Zaterdag) in de twee vervolgkeuzelijsten.
  • Zoals voor alle terugkerende gebeurtenistypen, moet u een datum selecteren voor de parameter Herhalen tot of een geheel getal invoeren in de parameter Aantal herhalen.

Zie de afbeelding hieronder om de instellingen te begrijpen die nodig zijn voor maandelijks terugkerende evenementen. In dit voorbeeld vinden de terugkerende evenementen 4 dagen per maand plaats, op de 4e, 7e, 13e en 19e, vanaf de startdatum van het evenement tot 25-05-2014 (dagen in de maand moeten worden gescheiden door komma's)

6 Update terugkerende evenementenUpdate-informatie over kinderevenementen

Zoals eerder uitgelegd, worden er verschillende instanties van die gebeurtenis (kindergebeurtenissen) gemaakt wanneer u terugkerende gebeurtenissen maakt. In sommige gevallen moet u de informatie van al deze kinderevenementen bijwerken (bijvoorbeeld titel, beschrijving, prijs ...). Normaal gesproken moet u elk van deze kind gebeurtenissen bewerken om de gewenste informatie te wijzigen en op te slaan. Het kost u veel tijd om die herhaalde taak voor alle kinderen uit te voeren. Gelukkig biedt Evenementenboeking je een gemakkelijkere manier. Volg de onderstaande instructies als u de informatie van alle kinderevenementen van terugkerende evenementen wilt bijwerken:

  • Ga naar Evenementenboeking -> Evenementen.
  • Zoek en klik op de bovenliggende gebeurtenis om te bewerken.
  • Verander de gewenste informatie. Houd er rekening mee dat alle informatie (behalve de startdatum van het evenement) kan worden gewijzigd.
  • Schakel het selectievakje Kinderevenementen bijwerken in.
  • Druk op de knop Opslaan in de werkbalk

Door dat te doen, worden alle wijzigingen die u voor de bovenliggende gebeurtenis aanbrengt, bijgewerkt naar kindergebeurtenissen. Zie de onderstaande afbeelding om te zien waar u het selectievakje Kinderevenementen bijwerken kunt vinden:

0 antwoorden25 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Exporteren en importeren evenementen Openen

Met het boeken van evenementen kunt u evenementen exporteren naar een Excel / CSV-bestand. U kunt die geëxporteerde gegevens gebruiken…

Met het boeken van evenementen kunt u evenementen exporteren naar een Excel / CSV-bestand. U kunt die geëxporteerde gegevens gebruiken om deze indien nodig in een ander systeem te importeren. De andere use-case is dat u de gebeurtenisgegevens kunt exporteren, de wijziging rechtstreeks in het Excel / CSV-bestand kunt aanbrengen en deze weer kunt importeren in het systeem om de gegevens te laten bijwerken. Op het scherm Gebeurtenissenbeheer kunt u op de knop Gebeurtenissen exporteren in de werkbalk drukken om de gefilterde gebeurtenissen te exporteren. Merk op dat u, voordat u op de knop Gebeurtenissen exporteren drukt, de gewenste gebeurtenisgegevens kunt filteren en dat alleen gebeurtenissen die aan het filter voldoen, worden geëxporteerd

  1. exporteer evenementenAls u alleen registranten van één evenement wilt exporteren, selecteert u dat evenement in de vervolgkeuzelijst Evenementenfilter
  2. Als u alleen registranten met een bepaalde status (in behandeling / betaald / geannuleerd) wilt exporteren, kunt u die status kiezen in de vervolgkeuzelijst Statusfilter
  3. U kunt er ook voor kiezen om eerdere of toekomstige evenementen of beide te exporteren.
  4. U kunt ook een trefwoord in het zoekvak invoeren om naar evenementen te zoeken en alleen de evenementen die met dat trefwoord overeenkomen (in titel, alias, korte beschrijving, beschrijving) worden geëxporteerd.

Evenementen importeren 1

exporteer evenementenMet Events Booking kunt u evenementen importeren vanuit een Excel / CSV-bestand. Dit kan voor twee doeleinden worden gebruikt:

  1. Update bestaande gebeurtenisgegevens: u kunt uw huidige gebeurtenisgegevens exporteren naar een CSV / Excel-bestand, de wijziging aanbrengen in het geëxporteerde bestand en het vervolgens weer in het systeem importeren om de gewijzigde gegevens te laten bijwerken
  2. Importeer evenementengegevens die van buiten Evenementenboeking zijn verzameld in het systeem (u wilt bijvoorbeeld mogelijk gegevens van andere systemen migreren naar Evenementenboeking)

Bereid gebeurtenisgegevens voor

Om evenementen in Evenementenboeking te importeren, moet u evenementengegevens voorbereiden in het formaat dat Evenementenboeking kan begrijpen. Om dat te doen, kunt u inloggen op het beheerdersgedeelte van uw site, toegang krijgen tot de extensie voor het boeken van evenementen en vervolgens Evenementen -> Exporteren (https://domain.com/administrator/index.php?option=com_eventbooking&task=task=event.export - https://domain.com moet worden vervangen door uw site-URL)

Wanneer u dat doet, geeft het systeem u een Import Template-basis op basis van de instellingen op uw site (bekijk hier een voorbeeld sample_import_template.xlsx). Bereid gegevens in dat formaat voor (test het misschien eerst met een paar voorbeeldrecords) en u kunt naar de volgende stap gaan om deze gegevens in het systeem te importeren. Enkele opmerkingen:

  1. De data-ID-kolom moet het ID van een bestaand eventrecord bevatten als u gegevens voor een bestaand record wilt bijwerken of leeg wilt laten. Als het systeem tijdens het importeren een bestaand record vindt dat overeenkomt met dat ID, worden de gegevens van die bestaande gebeurtenis bijgewerkt, anders wordt een nieuw gebeurtenisrecord ingevoegd. Als u nieuwe gebeurtenisgegevens in het systeem wilt importeren, kunt u beter die hele kolom verwijderen.
  2. De locatiekolom moet de ID of naam van een bestaande locatie bevatten (locaties moeten worden aangemaakt in Evenementenboeking -> Locaties voordat evenementen worden geïmporteerd)
  3. De afbeeldingskolom moet het relatieve pad van de afbeelding uit de hoofdmap van uw site bevatten (bijvoorbeeld afbeeldingen / com_eventbooking / business.jpg) of leeg. U moet evenementafbeeldingen uploaden naar de map images / com_eventbooking voordat u evenementen importeert. Het systeem genereert automatisch een miniatuur voor elke gebeurtenis.
  4. De categoriekolom moet de naam (of beter: ID) bevatten van de hoofdcategorie van het evenement.
  5. De kolom additional_categories moet de naam van aanvullende categorieën bevatten. Als het evenement meerdere aanvullende categorieën heeft, moeten de categorieën worden gescheiden door | (bijvoorbeeld Categorie 1 | Categorie 2, let op de spatie voor en na teken | is nodig).

Evenementen importeren 2

Nadat u de gebeurtenisgegevens in de vorige stap hebt voorbereid, kunt u deze gebeurtenissen nu in het systeem importeren. Vanaf elke pagina in de extensie voor het boeken van evenementen, toegang tot Evenementen => Importeren. Er wordt een formulier weergegeven waarin u het bestand met gebeurtenisgegevens kunt kiezen en druk vervolgens op de knop Gebeurtenissen importeren in de werkbalk om het importeren te verwerken. Nadat het importeren is voltooid, toont het systeem u het aantal geïmporteerde gebeurtenissen, voert het een snelle controle uit en controleert u of de gegevens correct zijn geïmporteerd.

0 antwoorden27 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Registratie annuleren inschakelen

Met het boeken van evenementen kunt u uw evenementen zo instellen dat, na registratie voor een evenement, registranten van gedachten veranderen en de registratie annuleren, ze dat kunnen doen.

Registratie annulering bij een evenement Openen

Bewerk de gebeurtenis, stel de eigenschap Registratie annuleren inschakelen in op Ja Selecteer een datum in de eigenschap Annuleren vóór…
  1. Bewerk de gebeurtenis, stel de eigenschap Registratie annuleren inschakelen in op Ja
  2. Selecteer een datum in de eigenschap Annuleren vóór datum van de gebeurtenis. Dan kunnen registranten zijn inschrijving alleen voor die datum annuleren. Als u hier geen datum selecteert, stelt het systeem deze in op de datum van het evenement (dit betekent dat gebruikers hun registratie kunnen annuleren voordat het evenement is begonnen)
0 antwoorden30 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Registratie annulering door klant Openen

Als u de annulering van registratie voor het evenement inschakelt, zijn er twee manieren waarop registranten van dat evenement de…

Als u de annulering van registratie voor het evenement inschakelt, zijn er twee manieren waarop registranten van dat evenement de registratie kunnen annuleren:

  • Als de registrant een account heeft, kan hij inloggen, toegang krijgen tot het evenement (op de evenementenlijst van de evenementdetailpagina), hij zal een knop zien genaamd Registratie annuleren. Hij kan op die knop klikken om de registratie te annuleren
  • Als registranten geen account op uw site hebben, kunt u het e-mailbericht dat naar de registrant wordt verzonden (de berichten User Emails Body en User Email Body (Offline Payment)) bewerken, de tag [CANCEL_REGISTRATION_LINK] aan het e-mailbericht toevoegen. Als registranten vervolgens hun registratie willen annuleren, kunnen ze de bevestigingsmail bekijken en op de bovenstaande link klikken om de registratie te annuleren
0 antwoorden31 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Wat als een klant annuleert Openen

Er wordt een e-mail gestuurd naar de beheerder (s) om hen op de hoogte te stellen van deze annulering Als…
  1. Er wordt een e-mail gestuurd naar de beheerder (s) om hen op de hoogte te stellen van deze annulering
  2. Als het een betaalde registratie is, moet de beheerder de terugbetaling handmatig verwerken
  3. Als u de wachtlijstfunctie activeert, kunt u e-mailberichten instellen en het systeem zal een melding sturen zodat gebruikers op de wachtlijst hen hiervan op de hoogte kunnen stellen, zodat in het geval iemand het evenement wil bijwonen, ze zich voor dat evenement kunnen registreren
  4. Als u de wachtlijstfunctie activeert, kunt u de plug-in Events Booking - Move Registrants Plugin publiceren en in dit geval wordt de eerste registrant op de wachtlijst verplaatst naar registranten van dit evenement. Houd er rekening mee dat er geen automatische betaling wordt verwerkt, dus ze moeten de betaling voor deze registratie handmatig uitvoeren
0 antwoorden26 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Aanbetaling

Events Booking ondersteunt een aanbetalingsfunctie. Voor elk evenement kunt u de aanbetaling instellen (in procenten of via een vast bedrag) en wanneer registranten zich voor dat evenement registreren, kunnen ze ervoor kiezen om het aanbetalingsbedrag of het volledige bedrag te betalen. In het geval dat registranten het aanbetalingsbedrag betalen, kunnen ze het resterende bedrag later betalen (handmatig wanneer ze het evenement komen bijwonen of online betalen voordat het evenement begint)

Aanbetaling instellen voor een evenementen. Openen

Ga naar Evenementenboeking -> Configuratie, zoek de configuratieoptie Stortingsfunctie activeren, zet deze op Ja Bewerk de gebeurtenis waarvoor u aanbetaling…
  1. Ga naar Evenementenboeking -> Configuratie, zoek de configuratieoptie Stortingsfunctie activeren, zet deze op Ja
  2. Bewerk de gebeurtenis waarvoor u aanbetaling wilt inschakelen, stel het aanbetalingsbedrag in voor die gebeurtenis
  3. Nu kunnen registranten op het registratieformulier de optie Volledige betaling of Aanbetaling in betalingstype kiezen. Als ze de optie Aanbetaling kiezen, wordt het aanbetalingsbedrag berekend en weergegeven, zodat ze kunnen zien hoeveel ze moeten betalen voor de aanbetaling
  4. Registranten voltooien de betaling vervolgens als standaardregistratie.

Aanbetaling

Aanbetaling 2


 
0 antwoorden28 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Registranten verzoeken het resterende bedrag te betalen Openen

U kunt het boeken van evenementen instellen om registranten op de hoogte te stellen om bepaalde dagen voordat het evenement…

U kunt het boeken van evenementen instellen om registranten op de hoogte te stellen om bepaalde dagen voordat het evenement begon, het resterende bedrag te betalen. Om dat te doen:

  • Ga naar het boeken van evenementen -> E-mails en berichten, kijk naar het tabblad Resterende betalingsberichten, stel in dat het e-mailbericht naar de registrant wordt verzonden om hem eraan te herinneren dat hij moet betalen: onderwerp van e-mail met betalingsherinnering en e-mail met herinnering voor aanbetaling
  • Ga naar Extensies -> Plug-ins, zoek en publiceer de plug-in Evenementenboeking - Betalingsherinnering. Deze plug-in wordt elke 20 minuten uitgevoerd, controleert en verstuurt e-mails met betalingsherinneringen naar gebruikers die aanbetaling gebruiken voor hun registratie om het verschuldigde bedrag te betalen. Deze plug-ins hebben enkele parameters die u mogelijk wilt wijzigen:
    • Aantal dagen: hoeveel dagen voordat het evenement begint, moet het systeem een ​​betalingsherinnering sturen
    • Aantal registranten: hoeveel registranten het systeem een ​​herinnering moet sturen elke keer dat de plug-in wordt uitgevoerd. U moet het niet op een hoge waarde instellen om time-out tijdens het verzenden van e-mails te voorkomen (of om de e-maillimiet te bereiken die uw hosting toestaat om elk uur te verzenden). De standaardwaarde is 15, zou voldoende moeten zijn.
    • BCC-e-mail: u kunt hier een e-mailadres invoeren als u de e-mail met betalingsherinnering wilt volgen. Elke keer dat het systeem een ​​betalingsherinneringse-mail naar uw registrant stuurt, wordt een kopie van die e-mail verzonden naar het e-mailadres dat u bij die instelling hebt ingevoerd, zodat u deze kunt controleren.
0 antwoorden29 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Betalen van het resterende bedrag Openen

Als registranten voor de registratie de optie aanbetaling selecteren, moeten ze het resterende bedrag voor de registratie betalen. Er zijn…

Als registranten voor de registratie de optie aanbetaling selecteren, moeten ze het resterende bedrag voor de registratie betalen. Er zijn verschillende manieren om dat te doen:

  1. Registratie historieHet resterende bedrag betalen ze handmatig bij het bijwonen van het evenement of via bankoverschrijving. Wanneer je de betaling ontvangt, ga je naar Evenementenboeking -> Registranten, zoek het registratierecord en stel de betalingsstatus voor dat record in op Volledige betaling.
  2. Als ze een account hebben, kunnen ze inloggen, toegang krijgen tot de registratiegeschiedenis, zijn registratierecord bekijken, op de knop Betalen klikken om de betaling te verwerken
  3. Als registranten geen account op uw site hebben, kunt u de tag [DEPOSIT_PAYMENT_LINK] invoegen in de berichten Hoofdtekst van e-mail gebruiker en E-mail hoofdtekst gebruiker (offline betaling) (in Evenementenboeking -> E-mails en berichten of op het tabblad Geavanceerde instellingen van het evenement ). Als registranten vervolgens willen betalen, hoeven ze alleen maar naar de bevestigingsmails te kijken die ze hebben ontvangen bij het registreren voor een evenement, klik op de bovenstaande link om de registratie te voltooien
0 antwoorden26 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Wachtlijst instellen

Ondersteuning voor het boeken van evenementen Wachtlijstfunctie. Als u deze functie inschakelt en uw evenement vol is (het aantal registranten bereikt de capaciteit van het evenement), kunnen gebruikers zich nog steeds voor dat evenement registreren (er wordt geen betaling verwerkt). Ze worden opgeslagen als een registrant met wachtlijststatus en als iemand de registratie annuleert, wordt hij hiervan op de hoogte gebracht en kan hij een betaling uitvoeren om die geannuleerde registrant te vervangen

Schakel wachtlijst in Openen

Als je deze functie wilt gebruiken, ga naar Evenementenboeking -> Configuratie, zoek de configuratieoptie Wachtlijst activeren, zet deze op Ja.…

Als je deze functie wilt gebruiken, ga naar Evenementenboeking -> Configuratie, zoek de configuratieoptie Wachtlijst activeren, zet deze op Ja. Wanneer je nu een evenement toevoegt / bewerkt, is er een instelling genaamd Wachtlijst inschakelen met 3 opties:

  1. Gebruik algemeen: de gemiddelde wachtlijst voor dit evenement is afhankelijk van de functie Wachtlijst activeren in de bovenstaande configuratie.
  2. Ja: wachtlijst inschakelen (hangt niet af van de instelling Wachtlijstfunctie activeren in Configuratie)
  3. Nee: Schakel de wachtlijst voor het evenement uit (hangt niet af van de instelling Wachtlijst activeren in Configuratie)
0 antwoorden26 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Gebreuiker verplaatsen van wachtlijst naar geregistreerd Openen

Zoals gezegd kan iemand zijn inschrijving voor het evenement annuleren. En in dit geval moeten gebruikers die op de wachtlijst…

Zoals gezegd kan iemand zijn inschrijving voor het evenement annuleren. En in dit geval moeten gebruikers die op de wachtlijst staan ​​deze geannuleerde registratie vervangen. Er zijn een paar manieren om het af te handelen in Evenementenboeking, hoewel het niet perfect is:

  1. Ga naar Event Booking -> E-mails en berichten, naar het tabblad Wachtlijstberichten:
    • Pas de twee berichten Registrant waitinglist notification email subject en Registrant waitinglist notification email body aan.
    • Als iemand vervolgens zijn registratie voor het evenement annuleert, wordt er een e-mail gestuurd naar alle gebruikers die op de wachtlijst zijn ingeschreven, waarin ze op de hoogte worden gebracht van deze annulering. (Dit geldt enkel voor de evenementen die gratis zijn)
    • Deze gebruikers kunnen vervolgens inloggen, toegang krijgen tot de registratiegeschiedenis, op de knop Betalen drukken om de registratie te betalen en registranten in het systeem worden.
    • Houd er rekening mee dat het systeem een ​​e-mail naar alle wachtlijstgebruikers stuurt, dus wie als eerste betaalt, wordt ingeschreven, de mensen die later komen, kunnen niet betalen (als deze vol is).
    • Als u niet wilt dat het systeem alle gebruikers van de wachtlijst op de hoogte stelt, maakt u de waarde van het onderwerp van de e-mailmelding van de wachtlijst van de registrant leeg.
  2. U kunt naar Event Booking -> Registranten gaan, registranten filteren op wachtlijststatus.
    • Selecteer vervolgens de abonnees die je een betaalverzoke wilt toesturen), druk op de knop Betaling in de werkbalk.
    • Er wordt een betalingsverzoek naar die betrokkene gestuurd. Hier kan deze op een link klikken om de betaling uit te voeren en deelnemer te worden.
  3. U kunt gewoon naar de wachtlijst kijken (ga naar Event Booking -> Registranten, filter om een ​​lijst met gebruikers op de wachtlijst te krijgen), selecteer de persoon in de lijst en bel ze. Als ze toch willen deelnemen aan het evenement, kun je hem vragen om te betalen en vervolgens de status wijzigen van Wachtlijst naar Betaald
0 antwoorden28 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Herinnering instellen

Met het boeken van evenementen kunt u het systeem instellen om X-dagen voor de startdatum van het evenement herinneringsmails naar registranten te sturen om hen aan het evenement te herinneren, zodat ze het niet vergeten. Als u deze functie wilt gebruiken:

Configureer gebeurtenissen om het verzenden van herinneringsmails mogelijk te maken

Met Events Booking kunt u maximaal 2 herinneringsmails naar registranten van uw evenementen sturen voor of nadat uw evenement is begonnen. Als je een evenement toevoegt / bewerkt, zie je twee instellingen:

1e en 2e herinnering instellen Openen

Voer het nummer in dat u voor elke instelling wilt (laat het leeg of 0 om het verzenden van herinneringsmails…

Voer het nummer in dat u voor elke instelling wilt (laat het leeg of 0 om het verzenden van herinneringsmails uit te schakelen), kies ervoor om voor / na het begin van het evenement te verzenden, afhankelijk van uw behoefte.

Configureer herinnerings-e-mailberichten

Events Booking genereert standaard herinneringsmails wanneer u de extensie voor het eerst installeert. Het is echter goed om deze standaardberichten te bekijken en indien nodig aan uw eigen behoefte te wijzigen. Om dat te doen, ga naar Evenementen boeken -> E-mails en berichten, kijk naar Herinneringsberichten tabblad, verander het volgende e-mailonderwerp en berichten als je wilt:

  1. Eerste herinnering e-mailonderwerp
  2. Hoofdtekst van eerste herinneringsmail
  3. Onderwerp tweede herinneringsmail
  4. Hoofdtekst van tweede herinneringsmail

U kunt de volgende tags gebruiken in de e-mailberichten:

  1. [EVENT_DATE]
  2. [EVENT_TITLE]
  3. [FIRST_NAME]
  4. [LAST_NAME]
  5. [TRANSACTION_ID]
  6. [LOCATION_NAME]
  7. [LOCATION] (display name, address of location and allow clicking on to view that location on google map)
  8. [DOWNLOAD_CERTIFICATE_LINK] (if you are using certificate feature)
  9. [DOWNLOAD_TICKET_LINK] (if you are using ticket pdf feature)
  10. [REGISTRATION_DETAIL]
0 antwoorden28 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Publiceren en configureren herinnerings-plugin Openen

Om het systeem een ​​herinneringsmail naar de registranten te laten sturen, moet u naar Extensies -> Plug-ins gaan, Evenementenboeking -…

Om het systeem een ​​herinneringsmail naar de registranten te laten sturen, moet u naar Extensies -> Plug-ins gaan, Evenementenboeking - Herinnering plug-in zoeken en publiceren. De plug-in wordt elke 20 minuten uitgevoerd om te controleren en herinneringsmails naar registranten te sturen. Het heeft de volgende parameters, u kunt het bekijken en indien nodig wijzigen om aan uw eigen behoeften te voldoen

  1. plugin herinneringenAantal registranten: hoeveel registranten het systeem een ​​herinnering moet sturen elke keer dat de plug-in wordt uitgevoerd. U moet het niet op een hoge waarde instellen om time-out tijdens het verzenden van e-mails te voorkomen (of om de e-maillimiet te bereiken die uw hosting toestaat om elk uur te verzenden). De standaardwaarde is 15, zou voldoende moeten zijn.
  2. Verzenden naar groepsfacturering: Stel in op Ja om een ​​herinnering te sturen naar de persoon die de groep factureert (de persoon die de groepsregistratie uitvoert voor meerdere groepsleden)
  3. Verzenden naar groepsleden: stel in op Ja om een ​​herinnering naar groepsleden te sturen bij groepsregistratie
  4. Verzenden naar niet-gepubliceerde evenementen: indien ingesteld op Ja, stuurt het systeem herinneringsmails naar registranten, zelfs als dat evenement niet is gepubliceerd (u configureert het systeem bijvoorbeeld om de publicatie van het evenement ongedaan te maken als het om een ​​of andere reden vol is)
  5. BCC-e-mail: u kunt hier een e-mail invoeren als u de herinneringsmail wilt volgen. Elke keer dat het systeem een ​​herinnerings-e-mail naar uw registranten stuurt, wordt een kopie van die e-mail verzonden naar het e-mailadres dat u in die instelling hebt ingevoerd, zodat u deze kunt controleren.
0 antwoorden28 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Gebruik een cronjob om herinneringen te versturen Openen

Events Booking gebruikt standaard een systeemplug-in om het verzenden van herinneringsmails te activeren. Het is eenvoudig in te stellen (u…

Events Booking gebruikt standaard een systeemplug-in om het verzenden van herinneringsmails te activeren. Het is eenvoudig in te stellen (u hoeft alleen de plug-in Evenementenboeking - Herinnering te publiceren), maar het heeft ook een aantal keerzijde:

  1. Het vereist dat iemand toegang heeft tot uw site om het herinneringsproces te activeren.
  2. De tijdherinnering die wordt verzonden, is willekeurig (afhankelijk van de tijd dat iemand toegang heeft tot uw site). Als u alleen wilt dat de herinneringen elke dag om middernacht worden verzonden, is dit niet mogelijk.

Als u deze beperking wilt aanpakken, kunt u cronjob instellen (u wilt bijvoorbeeld dat het systeem elke dag om 15.00 uur een herinnering verzendt), u kunt de cron-taak instellen:

  1. Ga naar Extensies -> Plug-ins, zoek de plug-in Evenementenboeking - Herinnering, klik erop om te bewerken
  2. Zoek de parameter Trigger Reminder Code, stel deze in op een gewenste geheime string, bijvoorbeeld runreminder.
  3. Stel een cron-taak in om een ​​verzoek te doen naar deze url https://domain.com/index.php?trigger_reminder_code=runreminder (natuurlijk moet https://domain.com/ worden vervangen door de url van je site en moet runreminder om hetzelfde te zijn met de string die je hebt ingevoerd in de parameter Trigger Reminder Code in de plug-in.
  4. Door die instelling zal uw server de cron-taak uitvoeren, het verzenden van een herinneringsproces starten op een vooraf bepaald tijdstip van de dag (afhankelijk van de instelling van uw cron-taak).
0 antwoorden29 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

EasyCookieInfo