Questions
Topics

Aanbetaling

Events Booking ondersteunt een aanbetalingsfunctie. Voor elk evenement kunt u de aanbetaling instellen (in procenten of via een vast bedrag) en wanneer registranten zich voor dat evenement registreren, kunnen ze ervoor kiezen om het aanbetalingsbedrag of het volledige bedrag te betalen. In het geval dat registranten het aanbetalingsbedrag betalen, kunnen ze het resterende bedrag later betalen (handmatig wanneer ze het evenement komen bijwonen of online betalen voordat het evenement begint)

Aanbetaling instellen voor een evenementen. Openen

Ga naar Evenementenboeking -> Configuratie, zoek de configuratieoptie Stortingsfunctie activeren, zet deze op Ja Bewerk de gebeurtenis waarvoor u aanbetaling…
  1. Ga naar Evenementenboeking -> Configuratie, zoek de configuratieoptie Stortingsfunctie activeren, zet deze op Ja
  2. Bewerk de gebeurtenis waarvoor u aanbetaling wilt inschakelen, stel het aanbetalingsbedrag in voor die gebeurtenis
  3. Nu kunnen registranten op het registratieformulier de optie Volledige betaling of Aanbetaling in betalingstype kiezen. Als ze de optie Aanbetaling kiezen, wordt het aanbetalingsbedrag berekend en weergegeven, zodat ze kunnen zien hoeveel ze moeten betalen voor de aanbetaling
  4. Registranten voltooien de betaling vervolgens als standaardregistratie.

Aanbetaling

Aanbetaling 2


 
0 antwoorden28 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Registranten verzoeken het resterende bedrag te betalen Openen

U kunt het boeken van evenementen instellen om registranten op de hoogte te stellen om bepaalde dagen voordat het evenement…

U kunt het boeken van evenementen instellen om registranten op de hoogte te stellen om bepaalde dagen voordat het evenement begon, het resterende bedrag te betalen. Om dat te doen:

  • Ga naar het boeken van evenementen -> E-mails en berichten, kijk naar het tabblad Resterende betalingsberichten, stel in dat het e-mailbericht naar de registrant wordt verzonden om hem eraan te herinneren dat hij moet betalen: onderwerp van e-mail met betalingsherinnering en e-mail met herinnering voor aanbetaling
  • Ga naar Extensies -> Plug-ins, zoek en publiceer de plug-in Evenementenboeking - Betalingsherinnering. Deze plug-in wordt elke 20 minuten uitgevoerd, controleert en verstuurt e-mails met betalingsherinneringen naar gebruikers die aanbetaling gebruiken voor hun registratie om het verschuldigde bedrag te betalen. Deze plug-ins hebben enkele parameters die u mogelijk wilt wijzigen:
    • Aantal dagen: hoeveel dagen voordat het evenement begint, moet het systeem een ​​betalingsherinnering sturen
    • Aantal registranten: hoeveel registranten het systeem een ​​herinnering moet sturen elke keer dat de plug-in wordt uitgevoerd. U moet het niet op een hoge waarde instellen om time-out tijdens het verzenden van e-mails te voorkomen (of om de e-maillimiet te bereiken die uw hosting toestaat om elk uur te verzenden). De standaardwaarde is 15, zou voldoende moeten zijn.
    • BCC-e-mail: u kunt hier een e-mailadres invoeren als u de e-mail met betalingsherinnering wilt volgen. Elke keer dat het systeem een ​​betalingsherinneringse-mail naar uw registrant stuurt, wordt een kopie van die e-mail verzonden naar het e-mailadres dat u bij die instelling hebt ingevoerd, zodat u deze kunt controleren.
0 antwoorden28 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

Betalen van het resterende bedrag Openen

Als registranten voor de registratie de optie aanbetaling selecteren, moeten ze het resterende bedrag voor de registratie betalen. Er zijn…

Als registranten voor de registratie de optie aanbetaling selecteren, moeten ze het resterende bedrag voor de registratie betalen. Er zijn verschillende manieren om dat te doen:

  1. Registratie historieHet resterende bedrag betalen ze handmatig bij het bijwonen van het evenement of via bankoverschrijving. Wanneer je de betaling ontvangt, ga je naar Evenementenboeking -> Registranten, zoek het registratierecord en stel de betalingsstatus voor dat record in op Volledige betaling.
  2. Als ze een account hebben, kunnen ze inloggen, toegang krijgen tot de registratiegeschiedenis, zijn registratierecord bekijken, op de knop Betalen klikken om de betaling te verwerken
  3. Als registranten geen account op uw site hebben, kunt u de tag [DEPOSIT_PAYMENT_LINK] invoegen in de berichten Hoofdtekst van e-mail gebruiker en E-mail hoofdtekst gebruiker (offline betaling) (in Evenementenboeking -> E-mails en berichten of op het tabblad Geavanceerde instellingen van het evenement ). Als registranten vervolgens willen betalen, hoeven ze alleen maar naar de bevestigingsmails te kijken die ze hebben ontvangen bij het registreren voor een evenement, klik op de bovenstaande link om de registratie te voltooien
0 antwoorden26 weergavenGeplaatst 2 maanden geledendoor beekde
Was dit nuttig?
0

EasyCookieInfo