Questions
Topics

Beheerders

Als websitebeheerder maak je je misschien zorgen over het uiterlijk van een website, maar draag je de verantwoordelijkheid voor het aanbrengen van wijzigingen en verbeteringen over aan een webdesigner. Evenzo, als er wijzigingen in de functionaliteit nodig zijn, schakel je een webontwikkelaar in om het nodige werk te doen. Als websitebeheerder ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse werking en het onderhoud van de website. Activiteiten kunnen onder meer zijn ervoor te zorgen dat de site correct wordt ge-updated; het beheren van gebruikerstoegang; eventueel extensies installeren. Je bent ook verantwoordelijk voor het handhaven van de veiligheid van de website.

Nog geen vragen.

Veel voorkomende taken en vragen

Veel Voorkomende Taken En Vragen

Maak je website Zoekmachine vriendelijk (SEO)

Om uw pagina's aan zijn database toe te voegen, stuurt een zoekmachine (zoals Google) zogenaamde crawlers, spiders of bots uit…

Om uw pagina's aan zijn database toe te voegen, stuurt een zoekmachine (zoals Google) zogenaamde crawlers, spiders of bots uit om de tekst op uw site te oogsten. Deze bots kunnen geen dingen oogsten die door Javascript zijn gemaakt, of afbeeldingen 'zien' (hoewel ze wel alt-tags controleren) en ze spelen niet goed met Flash-bestanden of helemaal niet.

Hoewel al deze dingen ervoor kunnen zorgen dat de site er beter uitziet, doen ze weinig tot niets in termen van zoekmachineoptimalisatie (SEO) zonder beschrijvende informatie toe te voegen over die bronnen die zichtbaar zijn voor een zoekmachine (maar niet noodzakelijkerwijs zichtbaar zijn voor bezoekers van uw site).

Het is belangrijk dat uw website kan worden gevonden door mensen die op zoek zijn naar de inhoud ervan, daarom moet u inhoud aanbieden aan 'bots' van zoekmachines op een manier die ze kunnen interpreteren, analyseren en identificeren hoe relevant deze is voor de zoekopdracht.

Om dit te laten gebeuren, moet u de 'bots' belangrijke informatie over de pagina onder de aandacht brengen met behulp van verschillende technieken die hieronder worden beschreven - bijna als een 'wegwijzer' die de 'bot' vertelt wat de pagina bevat. Het zal dan vergelijken wat u vertelt dat de pagina over gaat, met wat het zelf vindt, en verschillende algoritmen uitvoeren om te controleren of de pagina daadwerkelijk relevant is. Het voert ook andere controles uit om er zeker van te zijn dat u het systeem niet probeert te bedriegen met 'black hat'- of' grey hat'-tactieken om uw paginarangschikking hoger te maken.

Het is ook mogelijk om contextuele informatie aan uw website toe te voegen die de 'bot' helpt de context te begrijpen van de informatie die hij indexeert, wat uiteindelijk resulteert in meer geschikte pagina's met zoekresultaten wanneer mensen naar onderwerpen zoeken.

Was dit nuttig?
0

Wat is een kwetsbare extensie

Een kwetsbare extensie is een extensie waarvan is vastgesteld dat deze een beveiligingsprobleem bevat (of bijdraagt aan). Kwetsbare extensies zijn…

Een kwetsbare extensie is een extensie waarvan is vastgesteld dat deze een beveiligingsprobleem bevat (of bijdraagt aan).

Kwetsbare extensies zijn niet per se slecht gecodeerd. Naarmate het web evolueert, veranderen technische vereisten en algemeen aanvaarde coderingspraktijken. Actieve projecten brengen nieuwe versies van hun extensies uit als de vereisten veranderen. Om deze reden is het belangrijk om:

  1. Ken de versienummers van alle geïnstalleerde extensies.
  2. Gebruik alleen de laatste stabiele versie van alle extensies.
  3. Verwijder alle bestanden met onveilige of ongebruikte extensies volledig.
  4. Controleer regelmatig de lijst met kwetsbare extensies en verwijder of update elke uitbreidingsversie die kwetsbaar is.
Was dit nuttig?
0

Haal je website tijdelijk ofline

Om uw Joomla! website niet beschikbaar voor bezoekers, vervang deze door een eenvoudig bericht, doe dit: Log in op de…

Om uw Joomla! website niet beschikbaar voor bezoekers, vervang deze door een eenvoudig bericht, doe dit:

  1. Log in op de Administrator-backend. Om te zien hoe u dit moet doen, leest u: Aan- of afmelden bij de Administrator-backend.
  2. Klik op de knop Algemene configuratie in het hoofdcontrolepaneel of klik op het menu-item Site → Algemene configuratie Joomla 2.5 of Systeem → Algemene configuratie in Joomla 3.x.
  3. Er zijn zoveel configuratie-opties dat ze in aparte groepen of tabbladen moeten worden onderverdeeld. Het tabblad Site zou de standaard eerste weergave moeten zijn, zo niet, klik dan op het tabblad.
  4. Zoek waar Site Offline staat en verander het keuzerondje van Nee in Ja Joomla 2.5 of klik op de knop Ja in Joomla 3.x.
  5. Optioneel: wijzig het offline bericht om uw bezoekers wat uitleg te geven waarom uw website niet beschikbaar is.
  6. Klik op de werkbalkknop Opslaan om de nieuwe instellingen te implementeren:
    1. Met de werkbalkknop Opslaan worden uw wijzigingen opgeslagen, maar blijft u in Algemene configuratie.
    2. Met de knop Opslaan en sluiten worden uw wijzigingen opgeslagen en keert u terug naar het configuratiescherm voor beheerders.
  7. U zou een bericht moeten zien waarin wordt bevestigd dat de instellingen zijn gewijzigd.
    1. Als u een foutmelding ziet, raadpleegt u Kan algemene configuratiewijzigingen niet opslaan.
Was dit nuttig?
0

Algemene Instellingen

Zoals de naam al aangeeft, is Algemen Instellingen het gebied van de Joomla-beheerinterface waar een gebruiker met Super User-attributen wijzigingen…

Zoals de naam al aangeeft, is Algemen Instellingen het gebied van de Joomla-beheerinterface waar een gebruiker met Super User-attributen wijzigingen kan aanbrengen die globaal het gedrag van de website beïnvloeden en ook enkele standaardinstellingen kunnen wijzigen voor de presentatie van en toegang tot site-inhoud.

Alle parameters onder de tabbladen Site, System en Server in de algemene configuratie worden als waarden opgeslagen in het bestand configuration.php, dat u in de hoofdmap van de Joomla-installatie vindt. Dit bestand wordt automatisch aangemaakt door het software-installatieproces en daarom kunt u veel van de parameters die in de algemene configuratieschermen verschijnen het beste laten als hun oorspronkelijke instellingen. Mocht Joomla niet in staat zijn om configuration.php bij te werken, dan verschijnt er een bericht als "Kon gegevens niet opslaan. Fout: Kon niet naar het configuratiebestand schrijven." wordt weergegeven in plaats van de gebruikelijke "Configuratie succesvol opgeslagen.". Er zijn een aantal manieren om dit probleem op te lossen. Raadpleeg Kan algemene configuratiewijzigingen niet opslaan voor meer informatie.

De parameters die worden bestuurd door een derde tabblad, Machtigingen, (alleen aanwezig met Joomla v1.6.x en later) verschillen van de parameters die worden beheerd via de andere tabbladen doordat ze worden opgeslagen in de database van de website.

Was dit nuttig?
0

Artikelbeheer

Verwijder naam auteur, aanmaakdatum of aanpassingsdatum van de artikelen

Instellingen voor alle artikelen worden Algemene instellingen genoemd en de locatie voor de instellingen vindt u in Artikelbeheer en klikt…

Instellingen voor alle artikelen worden Algemene instellingen genoemd en de locatie voor de instellingen vindt u in Artikelbeheer en klikt vervolgens op Opties.

Om de naam van de auteur, de aanmaakdatum en -tijd en de wijzigingsdatum en -tijd uit alle artikelen te verwijderen:

  1. Ga naar Algemene instellingen / Artikelen en klik op de tab Artikelen
  2. Klik op het Parameters-pictogram in de rechterbovenhoek van uw scherm.
  3. Zoek de vervolgkeuzelijsten Naam auteur, Aanmaakdatum en -tijd en Gewijzigde datum en tijd in de lijst Parameters en verander indien nodig in Verbergen.
  4. Verbergen: verbergt de informatie wereldwijd.
  5. Tonen: geeft de globale informatie weer.
  6. Klik op Opslaan.

Deze instellingen zijn van toepassing overal waar "Use Global" is geselecteerd in de artikelparameters of de menu-itemparameters.

Was dit nuttig?
0

Toegang beperken tot meer lezen

Als u een nieuw menu-item van het type Categorieblog of Speciale artikelen maakt, wordt een reeks intro-teksten weergegeven met links…

Als u een nieuw menu-item van het type Categorieblog of Speciale artikelen maakt, wordt een reeks intro-teksten weergegeven met links voor Lees Meer op die pagina. Door op de link Meer lezen te klikken, komt u in de volledige artikelweergave.

Het kan handig zijn om de toegang tot de volledige artikelweergave te beperken voor niet-geregistreerde bezoekers en alleen de intro-teksten leesbaar te laten voor het publiek. Om de toegang tot de volledige artikelweergave te beperken, doet u het volgende:

Toegang tot afzonderlijke artikelen beperken

  1. Log in op de Administrator-backend.
  2. Ga naar Inhoud> Artikelen.
  3. Bewerk het artikel, stel het toegangsniveau voor het artikel met de link Meer lezen in op Geregistreerd (klik gewoon op de link Openbaar in de kolom Toegangsniveau).
  4. Op het menu-item, tabblad Geavanceerde opties sectie Artikelopties.
  5. Stel de Show Unauthorized Links in op Yes en sla de instellingen op.

De toegang tot artikelen wereldwijd beperken

  1. Log in op de Administrator-backend.
  2. Stel de artikel (en) of categorie (ën) in op het niveau Geregistreerd
  3. Ga naar Inhoud> Artikelbeheer >> Opties,.
Was dit nuttig?
0

Beperk de toegang tot artikelen

Log in op de Administrator-backend. Ga naar Inhoud> Artikelen. Daar zie je een lijst met eerder gemaakte artikelen. Je kunt…
  1. Log in op de Administrator-backend.
  2. Ga naar Inhoud> Artikelen. Daar zie je een lijst met eerder gemaakte artikelen.
  3. Je kunt de machtigingen voor elk artikel zien in de kolom Toegangsniveau. Artikelen worden standaard opgeslagen met openbare toegangsrechten.
  4. Als u de toegangsrechten wilt wijzigen (bijv. Toegang tot een artikel weigeren voor niet-geregistreerde gebruikers), kun je:
    1. Klik op de link in de kolom Toegangsniveau om deze te wijzigen van Openbaar in Geregistreerd of Speciaal (je hoeft geen wijzigingen op te slaan) of,
    2. Klik op de titel van het gekozen artikel om de inhoud te bekijken en het toegangsniveau te wijzigen in Parameters (Artikel)> Toegangsniveau en Wijzigingen opslaan.
Was dit nuttig?
0

Een nieuw artikel maken

Nieuwe artikelen kunnen worden toegevoegd met behulp van de knop Artikel toevoegen of het Artikelbeheer-scherm in de Administrator-back-end. Log in…

Nieuwe artikelen kunnen worden toegevoegd met behulp van de knop Artikel toevoegen of het Artikelbeheer-scherm in de Administrator-back-end.

  1. Log in op de Administrator-backend. Om te zien hoe u dit moet doen, lees je: Aan- of afmelden bij de Administrator-backend.
  2. Een van beide:
    1. Klik op de knop Nieuw artikel toevoegen in het hoofdcontrolepaneel om het scherm Nieuw artikel te openen of,
    2. Klik op het menu-item Inhoud → Artikelbeheer → Nieuw artikel om naar Artikelbeheer te gaan. Klik vervolgens op de knop Nieuwe werkbalk.
  3. Het scherm Nieuw artikel bevat opties voor het categoriseren en benoemen van het artikel, het bewerken van inhoud en het selecteren van parameters.
    1. Typ een titel in het veld Titel. Dit wordt gebruikt wanneer de titel van het artikel wordt weergegeven.
    2. Voer een alias in het veld Alias ​​in. De alias wordt gebruikt om naar de titel te verwijzen en is belangrijk voor de zoekmachinevriendelijke adresfuncties in Joomla. Als je niets invoert, kan Joomla! zal het voor je genereren.
    3. Selecteer een categorie met behulp van de vervolgkeuzemenu's.
    4. Kies of het artikel wordt gepubliceerd of niet met behulp van het vervolgkeuzemenu Gepubliceerd.
    5. Kies of het artikel op de startpagina wordt weergegeven met behulp van het vervolgkeuzemenu Aanbevolen.
  4. Voer nu uw inhoud in met behulp van de editor in het scherm Nieuw artikel. Voor meer informatie over de verschillende editors die beschikbaar zijn in Joomla! lees: Content Editors.
  5. U kunt ook Parameters voor het artikel kiezen. Klik op elke sectie om de parameters te zien en de instellingen aan uw wensen aan te passen.
    1. Klik op de werkbalkknop Opslaan om uw artikel op te slaan.
    2. Met de werkbalkknop Opslaan en sluiten worden uw wijzigingen opgeslagen en keert u terug naar het Artikelbeheer-scherm.
    3. De knop Opslaan slaat uw wijzigingen op, maar laat u in het scherm Artikel bewerken.
  6. U zou een blauw bericht moeten zien: Succesvol opgeslagen wijzigingen in Article: article_title.
    1. Als u de velden Artikeltitel, Sectie of Categorie niet heeft ingevuld, ziet u een foutmelding die dit aangeeft.
Was dit nuttig?
0

Gebruikersbeheer

Nog geen vragen.

Menu beheer

Een categorieblogmenu-item

Om een nieuw categorieblogmenu-item aan te maken: Selecteer Menu's → uit het vervolgkeuzemenu aan de achterkant van uw Joomla! installatie…

Om een nieuw categorieblogmenu-item aan te maken:

  1. Selecteer Menu's → [naam van het menu] uit het vervolgkeuzemenu aan de achterkant van uw Joomla! installatie (bijvoorbeeld Menu's → Hoofdmenu).
  2. Klik op Nieuw om een nieuw menu-item te maken of klik op een bestaand item om te bewerken.
  3. Klik op de knop Menu-itemtype selecteren en klik vervolgens op de koppeling Categorie blog onder de link Artikelen.

Om een bestaand categorieblogmenu-item te bewerken, klikt u op de titel in Menubeheer: Menu-items.

Was dit nuttig?
0

Om de volgorde van een menu te wijzigen

Log in op de Joomla! Beheerder backend. Klik op Menu's in de hoofdwerkbalk en selecteer het menu dat moet worden…
  1. Log in op de Joomla! Beheerder backend.
  2. Klik op Menu's in de hoofdwerkbalk en selecteer het menu dat moet worden besteld. Als alternatief kunt u ook Menu ('s) selecteren in de snelkoppelingen in de linkerkolom en vervolgens de menunaam selecteren in de lijst met weergegeven menu's.
  3. Er zijn twee manieren om de volgorde van menu-items te wijzigen. In de volgende stappen wordt beschreven hoe u de bestelpictogrammen in de menu-itembeheerlijst kunt gebruiken. Een alternatieve methode om de volgorde binnen het menu-item te wijzigen, wordt hieronder beschreven in stap 7.
  4. Merk op dat de menu-items op dit scherm worden weergegeven en dat de orderkolom de eerste kolom aan de linkerkant is met de kleine pijlpictogrammen. Let ook op de drie zwarte stippen links van elk menu-item. Als de zwarte stippen grijs zijn, klik dan op de pijlpictogrammen bovenaan de linkerkolom om de zwarte stippen te activeren.
  5. Zodra de stippen van het bestelpictogram zwart zijn, gebruikt u uw (linker of rechter) muisknop om een ​​menu-item naar de gewenste plaats te klikken en te slepen. Merk op dat de niet-geselecteerde items vervagen en dat de items ten opzichte van het bewegende item worden gewist als u ze voor en na de bestelling verplaatst. Merk ook op dat het submenu-ouderschap voor items intact blijft. Klik hier om meer te lezen over ouderschap en submenu-items: Een submenu maken.
  6. Laat de muisknop los om het item in de gewenste volgorde te bevestigen.
  7. U kunt ook op de menu-itemnaam klikken en de volgorde wijzigen in de vervolgkeuzelijst Bestellen in de rechterkolom.
Was dit nuttig?
0

Een nieuw Menu-item toevoegen

In Joomla! Bieden menu's en menu-items de algemene structuur van de site. Een menu bevat normaal gesproken meerdere menu-items. Elk…

In Joomla! Bieden menu's en menu-items de algemene structuur van de site. Een menu bevat normaal gesproken meerdere menu-items. Elk menu-item laadt een vooraf gedefinieerd paginatype dat wordt bepaald door het type menu-item. Een lijst met beschikbare menu-itemtypes voor versie 1.5 is beschikbaar in de helpdocumentatie. Als u een Joomla! Extensies, deze kunnen nieuwe menu-itemtypes aan deze lijst toevoegen.

Om een ​​nieuw menu-item toe te voegen:

  1. Log in op de Joomla! back-end.
  2. Maak indien nodig een nieuw menu met behulp van Menu Manager.
  3. Open Menu-itembeheer op een van de volgende manieren:
    1. Selecteer het menu waaraan u een item wilt toevoegen in het vervolgkeuzemenu "Menu's".
    2. Klik in Menu Manager op het pictogram Menu-item (s) bewerken voor het gewenste menu.
  4. Klik in Menu-itembeheer op de knop Nieuw op de werkbalk om het scherm Menu-item: Nieuw te openen.
  5. Selecteer het juiste type menu-item. Als u bijvoorbeeld een enkel artikel wilt invoegen, selecteert u Interne link> Artikelen> Artikellay-out.
  6. Vul indien nodig het gedeelte Menu-itemdetails in. Elk type menu-item heeft zijn eigen parameters die moeten worden ingevuld, evenals algemene parameters en menu-itemdetails. De algemene parameters en menu-itemdetails worden hier gedocumenteerd.
Was dit nuttig?
0

Een nieuw menu toevoegen

Joomla! maakt het mogelijk menu's te maken voor flexibele navigatie. In deze uitleg vind je een complete doorloop van de…

Joomla! maakt het mogelijk menu's te maken voor flexibele navigatie. In deze uitleg vind je een complete doorloop van de stappen die nodig zijn om een ​​menu in een Joomla! site. In deze uitleg zullen we een nieuw menu met een menumodule opzetten, deze in een sjabloon plaatsen en er een menu-item aan toevoegen.

Stap 1 - Maak een nieuw menu

  1. een nieuw menu aanmakenGa naar menu's / Beheren / Nieuw Menu aanmaken
  2. Vul de "Titel", "Menutype" en een "Beschrijving" in:
    1. Titel *: een juiste titel voor het menu. Dit wordt gebruikt om het menu in de Menu Manager in de backend te identificeren.
    2. Menutype *: Dit moet een unieke identificatienaam zijn die wordt gebruikt door Joomla! om dit menu te identificeren. Spaties zijn niet toegestaan, maar u mag het teken '-' gebruiken, zoals het nieuwsmenu.
    3. Beschrijving: Een beschrijving van het menu, handig voor uw eigen referentie.
  3. Klik op de werkbalkknop Opslaan of Opslaan en sluiten om het nieuwe menu te maken. Met de knop Opslaan en sluiten keert u terug naar Menu Manager. Om te verlaten zonder op te slaan, klikt u op de werkbalkknop Annuleren.
  4. Als u hebt opgeslagen en gesloten, ziet u uw nieuwe menu in de lijst met menu's.

Stap 2 - Maak de module voor uw menu

  1. maak module voor het menuKlik in de meest rechtse kolom van de Menubeheerder op Een module voor dit menutype toevoegen. U kunt ook een menumodule toevoegen via Modulebeheer. Klik hier om deze optie te zien: Modulemenu
  2. U kijkt naar de menumodule. Hier zijn enkele van de meest fundamentele punten met betrekking tot de menumodule:
    1. Het veld Titel is verplicht, dus maak een beschrijvende titel. Als u deze titel op de voorkant van de website wilt weergeven, klikt u rechts op de knop "Titel weergeven".
    2. Let op de lijst Menu selecteren. Dit zou de naam moeten tonen van het menu dat u zojuist hebt gemaakt.
    3. U moet een Positie in uw sjabloon selecteren waar u uw menu wilt laten verschijnen. Opmerking: hoe u het eruit wilt laten zien zoals u dat wilt, hangt af van de stijl van uw sjabloon.
  3. Er zijn veel opties om uit te kiezen in de menumodule, zoals publicatiedata, gebruikerstoegang en submenu-items om er maar een paar te noemen. Voor gedetailleerde informatie over de Menumodule en al zijn parameters, zie: Modulemenu
  4. Klik op de werkbalkknop Opslaan of Opslaan en sluiten om het nieuwe menu te maken. Met de knop Opslaan en sluiten keert u terug naar Menu Manager. Om te verlaten zonder op te slaan, klikt u op de werkbalkknop Annuleren.
Was dit nuttig?
0

Template beheer

Een Template bepaalt het algehele uiterlijk en de lay-out van een site. Het biedt het raamwerk dat gemeenschappelijke elementen, modules en componenten samenbrengt, evenals het cascading style sheet voor de site. Zowel de front-end als de back-end van de site hebben sjablonen.

Wanneer Joomla! wordt voor het eerst geïnstalleerd, worden verschillende sjablonen automatisch opgenomen. Op andere websites vindt u nog veel meer sjablonen. Sommige zijn gratis verkrijgbaar onder verschillende licenties, en sommige zijn te koop. Daarnaast zijn er veel ontwikkelaars beschikbaar die sjablonen op maat kunnen maken. U kunt ook uw eigen sjabloon maken.

Templates worden beheerd met de Template Manager, die zich bevindt in het menu Extensies in het back-end (administrator) gedeelte van uw site.

Template Stijl

Template stijl is een functie geïntroduceerd in Joomla 2.5 waarmee gebruikers verschillende templatestijlen kunnen toewijzen aan individuele menu-items. Joomla! wijst…

Template stijl is een functie geïntroduceerd in Joomla 2.5 waarmee gebruikers verschillende templatestijlen kunnen toewijzen aan individuele menu-items. Joomla! wijst Standaard een sjabloonstijl toe aan alle menu-items bij installatie. Een gele ster geeft de standaard sjabloonstijl aan die wordt gebruikt. Een standaard sjabloonstijl kan gedeeltelijk of volledig worden overschreven door verschillende sjabloonstijlen toe te wijzen aan de gewenste menu-items om een ander uiterlijk te krijgen voor hun respectievelijke pagina's.

Een sjabloonstijl kan op twee manieren aan menu-items worden toegewezen.

  1. Template manager Extensies → Template Manager
  2. Een menu-item bewerken onder Menu's → Menunaam → Menu-item
Was dit nuttig?
0

Template installeren

Log in op de achterkant van uw site (www.your-site.com/administrator/) Klik op: Extensies -> Extensiebeheer U ziet de pagina "Extension Manager"…

Log in op de achterkant van uw site (www.your-site.com/administrator/)

Klik op: Extensies -> Extensiebeheer

U ziet de pagina "Extension Manager"

Vanaf hier kunt u uw sjablonen, plug-ins, modules, componenten en talen installeren. U heeft drie mogelijkheden:

  1. Installeren vanaf internet - (selecteer een extensie in de Joomla! Extension Directory)
  2. Pakketbestand uploaden - (selecteer een pakket op uw pc, upload en installeer het)
  3. Installeren vanuit directory - (voer het pad in waar het pakket zich op uw webserver bevindt)
  4. Installeren vanaf URL - (voer de URL naar het pakket in)

Optie 4 doet alles voor je, je omgeving moet hiervoor goed geconfigureerd zijn. Voor optie 2 moet u de extensie naar uw pc downloaden. Optie 3 vereist dat u de mappen / bestanden uitpakt en naar uw webserver verplaatst. Alle opties vereisen dat de webserver schrijftoegang heeft tot de webruimte.

Hier kiezen we de tweede methode: Upload pakketbestand

Selecteer het pakket op uw pc en klik op de knop "Bestand uploaden en installeren"

Was dit nuttig?
0

Wat is een template

Een template is een soort Joomla! extensie die het uiterlijk van uw site verandert. Er zijn twee soorten templates die…

Een template is een soort Joomla! extensie die het uiterlijk van uw site verandert. Er zijn twee soorten templates die worden gebruikt door de Joomla! CMS: front-end-templates en back-end-template.

  • De front-end-template bepaalt de manier waarop uw website wordt gepresenteerd aan de gebruiker die de inhoud van de website bekijkt.
  • De back-end-template bepaalt de manier waarop de administratieve taken van uw website worden gepresenteerd voor het beheren van beheerfuncties door een Joomla! Beheerder. Deze omvatten algemene taken zoals: gebruiker, menu, artikel, categorie, module, component, plug-in en templatebeheer.
Was dit nuttig?
0

Waarom gebruikt Joomla templates

De manier waarop Joomla! is ontworpen scheidt de belangrijkste taken die betrokken zijn bij het maken van een website voor…

De manier waarop Joomla! is ontworpen scheidt de belangrijkste taken die betrokken zijn bij het maken van een website voor efficiënt onderhoud van de software. Een van deze taken is het creëren van de esthetiek (de look, feel en lay-out) van de site. Dit omvat het nemen van beslissingen zoals welke inhoudselementen (componenten, modules en plug-ins) u op een bepaalde pagina wilt plaatsen.

Bij het maken van een webpagina blijft de locatie van de meeste elementen hetzelfde (menu's, bannerlocaties, zijbalken etc.). Bovendien wilt u voor elke pagina hetzelfde uiterlijk creëren (lettertypen, koptekststijlen, kleurenschema enz.). Voor sommige delen van de site wil je misschien het algemene gevoel veranderen om een ​​ander doel voor die pagina's aan te geven (zoals een bloggedeelte). Hiervoor is een beetje planning vereist, maar als u eenmaal de algemene lay-out voor uw site heeft bepaald, heeft u de taak om elke pagina met inhoud te produceren.

En dat is waar de sjabloon om de hoek komt kijken. U kunt ofwel alle code voor elke pagina afzonderlijk schrijven, of een sjabloon gebruiken voor elk hoofdgedeelte van uw site, zodat u, wanneer u een nieuwe pagina wilt maken, gewoon "de lege plekken invult". Oké, misschien is het niet zo eenvoudig, maar deze tutorial is ontworpen om je een stapsgewijze handleiding te geven voor effectief gebruik van sjablonen, beginnend met het gebruik van een sjabloon en eindigend met hoe je er zelf een kunt maken.

  1. Gebruik een van de sjablonen die bij Joomla!
  2. Download een van de vele gratis aanbiedingen van internet.
  3. Betaal voor het aanpassen of helemaal opnieuw produceren als aan uw behoeften niet op een andere manier kan worden voldaan.

Samenvatting - een sjabloon bepaalt het uiterlijk van uw site en stelt de websitebeheerder tegelijkertijd in staat zich meer op de daadwerkelijke inhoud te concentreren.

Was dit nuttig?
0

EasyCookieInfo